Close Menu
    Ostatnie

    Jak wybrać idealny kieliszek do wina

    11 czerwca 2025

    Nieruchomość dnia: Nietuzinkowa rezydencja w Wawrze

    10 czerwca 2025

    Robert Lewandowski stracił opaskę kapitana – co się wydarzyło i dlaczego może to oznaczać koniec jego przygody z reprezentacją?

    9 czerwca 2025
    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    5.0

    Pierwsza klasa Pendolino. Czy warto dopłacić? [Recenzja]

    8 grudnia 2021
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    LuxVibe.plLuxVibe.pl
    Subskrybuj
    • Biżuteria

      Bulgari prezentuje najcieńszy na świecie zegarek

      7 kwietnia 2025

      Leonardo DiCaprio nowym ambasadorem Rolexa! Dlaczego ten duet to idealne połączenie?

      28 lutego 2025

      Luksusowy smartwatch 2025: Tag Heuer Connected vs Hublot Big Bang E – który wybrać?

      15 lutego 2025

      Louis Vuitton Tambour Convergence. Wyjatkowy zegarek z „okienkiem”

      29 stycznia 2025

      Tiffany & Co., Pharrell Williams i latające diamenty

      28 stycznia 2025
    • Dom

      Nieruchomość dnia: Nietuzinkowa rezydencja w Wawrze

      10 czerwca 2025

      Rząd nie dał rady, ale internauci już tak. Jawne ceny mieszkań dzięki Deweloperuch.pl

      20 marca 2025

      Mercedes oprócz samochodów buduje też… apartamentowce!

      9 lutego 2025

      Robert Lewandowski ma nową willę na Majorce!

      29 stycznia 2025

      Dom Waltera White’a z „Breaking Bad” wystawiony na sprzedaż

      10 stycznia 2025
    • Hitech
      1. Hitech
      2. Gadżety
      3. Zobacz wszystko

      Premiera serii Samsung Galaxy S25 

      23 stycznia 2025

      100 cali prosto z podłogi. Poznajcie ekran XGIMI Ascend

      9 stycznia 2025

      Tajemniczy milioner zamówił smartfon Huawei Mate XT z 18-karatowego złota

      6 stycznia 2025

      Najdroższy komputer Apple. Co otrzymamy w cenie mieszkania?

      2 lipca 2024

      Ten przenośny głośnik jest nie tylko stylowy, ale i oferuje sporą moc

      8 kwietnia 2025

      Casio nie ma smartwatcha, ale ma Casio MTG-B2000YBD G-Shock

      4 kwietnia 2025

      Korg Handytraxx to gramofony dla domowych DJów i audiofila

      27 stycznia 2025

      Ultrahuman, czyli luksusowe smart pierścionki

      23 stycznia 2025

      Realme GT 7 Dream Edition: Nowy gracz na rynku flagowców

      28 maja 2025

      Ten przenośny głośnik jest nie tylko stylowy, ale i oferuje sporą moc

      8 kwietnia 2025

      Casio nie ma smartwatcha, ale ma Casio MTG-B2000YBD G-Shock

      4 kwietnia 2025

      Korg Handytraxx to gramofony dla domowych DJów i audiofila

      27 stycznia 2025
    • Moda

      Balenciaga Zero Shoe – rewolucja czy ekstrawagancja?

      9 czerwca 2025

      Prada przejmuje Versace za 1.25 miliarda euro

      10 kwietnia 2025

      Prada i Versace – rewolucja w świecie mody luksusowej? Gigantyczne przejęcie na horyzoncie!

      6 marca 2025

      Supreme prezentuje kolekcję Wiosna/Lato 2025

      19 lutego 2025

      Gwałtowny spadek sprzedaży Gucci. Czy nadchodzi kryzys w branży luksusowej?

      11 lutego 2025
    • Moto
      1. Motoryzacja
      2. Sport
      3. Zobacz wszystko

      BMW iX 2026. Flagowy elektryk z ulepszeniami

      30 stycznia 2025

      Porsche Taycan ustanawia rekord Guinnessa

      30 stycznia 2025

      Cadillac wchodzi w elektryczne SUVy modelem 2026 Cadillac Lyriq-V

      23 stycznia 2025

      BMW Alpina B8 GT. Prawdziwa motoryzacja jeszcze żyje

      22 stycznia 2025

      Elektryczny motocykl Trevor DTRe Vince

      31 marca 2025

      Audi kolejny rok wspiera polski golf

      24 czerwca 2024

      McLaren stworzył najmocniejszy rower eletryczny na świecie

      21 maja 2024

      Piłka z finału Mistrzostw Świata 2022 w piłce nożnej trafi na aukcję

      28 kwietnia 2023

      Nowe Audi A6 e-hybrid: Połączenie mocy i ekologii

      26 maja 2025

      BMW notuje niemal 33% wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych!

      11 kwietnia 2025

      Elektryczny motocykl Trevor DTRe Vince

      31 marca 2025

      Mercedes-AMG prezentuje koncept elektrycznego supersamochodu

      11 marca 2025
    • Podróże

      Villas Katarina Skadar Lake – oaza spokoju nad Jeziorem Szkoderskim

      11 kwietnia 2025

      To ulubiony kierunek wakacyjny Polaków. Minister zapowiada hitowe połączenie kolejowe!

      7 kwietnia 2025

      Przetestowaliśmy hotel reprezentacji Polski w piłce nożnej. Luksus i doskonałe warunki

      20 marca 2025

      Ta niezniszczalna walizka przeżyje całe Twoje podróżnicze życie

      19 lutego 2025

      Presidential – Dawny Hotel Marriott z decyzja o wstrzymaniu działalności!

      11 lutego 2025
    • Samoloty & Jachty
      1. Jachty
      2. Samoloty
      3. Zobacz wszystko

      BRABUS Shadow 1200 Cross Top Black Ops Signature Edition. Motorówka z V10 i turbo prędkością

      24 stycznia 2025

      MasterCraft XStar 25 to najpotężniejsza motorówka do holowania

      22 stycznia 2025

      Polska potęga w budowie jachtów. Jesteśmy na pierwszym miejscu w Europie!

      20 stycznia 2025

      86-metrowy superjacht zdemolował nabrzeże w znanym porcie!

      15 października 2024

      Katarscy szejkowie podarowali Donaldowi Trumpowi latający pałac w prezencie!

      15 maja 2025

      Boeing tracił w 2024 roku 37 milionów dolarów dziennie!

      27 stycznia 2025

      Bombardier otwiera salon Aviator Lounge w Monaco Yacht Club

      14 czerwca 2024

      Samolot LOT w nowym malowaniu

      22 listopada 2023

      Katarscy szejkowie podarowali Donaldowi Trumpowi latający pałac w prezencie!

      15 maja 2025

      Jetson One eVTOL to mini samolot z turbo przyśpieszeniem

      31 marca 2025

      Boeing tracił w 2024 roku 37 milionów dolarów dziennie!

      27 stycznia 2025

      BRABUS Shadow 1200 Cross Top Black Ops Signature Edition. Motorówka z V10 i turbo prędkością

      24 stycznia 2025
    • Styl Życia
      1. Drink
      2. Food
      3. Miejsca
      4. Pieniądze
      5. Zobacz wszystko

      Jak wybrać idealny kieliszek do wina

      11 czerwca 2025

      Jack Daniel’s 14-letnia Tennessee whiskey – Nowy wymiar smaku

      24 marca 2025

      Wódka z Polski oficjalnym sponsorem Formuły 1!

      6 marca 2025

      London Botnical Spirit. Nowy bezalkoholowy gin od ISH

      24 stycznia 2025

      Pierwsze na świecie luksusowe czekoladki o smaku… ostryg!

      7 kwietnia 2025

      Arco by Paco Pérez z gwiazdką Michelin jako pierwsza restauracja w Trójmieście!

      20 czerwca 2024

      50 najlepszych restauracji na świecie. Znamy listę!

      7 czerwca 2024

      Najlepsza restauracja w Polsce 2024. Znamy zwycięzcę!

      9 maja 2024
      9.0

      Restauracja Bursztynova w Warszawie. Miejsce w którym królują polskie sery [Recenzja]

      7 marca 2025
      8.8

      Restauracja Ratuszova w Poznaniu – miejsce, które zachwyca smakiem i atmosferą [Recenzja]

      17 stycznia 2025
      8.8

      Ma Maison Michel Moran. Byliśmy w restauracji gwiazdy TVN [Recenzja]

      8 stycznia 2025

      Znane Warszawskie wieżowce do wyburzenia. Co powstanie na ich miejscu?

      5 stycznia 2025

      Zarobki Polaków w 2025 roku: Rekordy i wyhamowanie – co to oznacza dla Twojego portfela?

      21 maja 2025

      Ile zarabia papież? Sekrety finansów głowy kościoła katolickiego

      22 kwietnia 2025

      Giełdy toną po cłach Donalda Trumpa, ale Polska reaguje

      7 kwietnia 2025

      Bank przez pomyłkowy przelew uczynił klienta najbogatszym człowiekiem na świecie!

      7 marca 2025

      Jak wybrać idealny kieliszek do wina

      11 czerwca 2025

      Robert Lewandowski stracił opaskę kapitana – co się wydarzyło i dlaczego może to oznaczać koniec jego przygody z reprezentacją?

      9 czerwca 2025

      Tomasz Biernacki – tajemniczy miliarder, który zbudował polskie imperium handlowe Dino

      6 czerwca 2025

      Zarobki Polaków w 2025 roku: Rekordy i wyhamowanie – co to oznacza dla Twojego portfela?

      21 maja 2025
    LuxVibe.plLuxVibe.pl
    Home»Moto & Sport»Wyostrzony design i innowacyjne rozwiązania techniczne we flagowym modelu: odmłodzone Audi A8
    Moto & Sport

    Wyostrzony design i innowacyjne rozwiązania techniczne we flagowym modelu: odmłodzone Audi A8

    LuxVibe.plBy LuxVibe.pl10 listopada 2021014 minut czytania4 Wyświetleń
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Reddit Email
    Dynamic photo; Color: Manhattan grey
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Wyostrzony design, szczególnie w przedniej i tylnej części pojazdu, innowacyjne rozwiązania techniczne i sportowa elegancja: to cechy flagowego okrętu segmentu premium spod znaku czterech pierścieni – Audi A8. Tak luksusowa limuzyna emanuje pewnością siebie i progresywnym charakterem. Nowe, wysokiej klasy reflektory i światła tylne inspirują innowacyjnymi funkcjami i formą. Są ucieleśnieniem gamy najnowocześniejszych rozwiązań technicznych prezentowanych zawsze przez modele serii A8. Ten najbardziej luksusowy spośród pojazdów rodem z Ingolstadt, tworzy również — zarówno dla kierowcy jak i dla pasażerów – nowoczesne i zorientowane na użytkownika środowisko cyfrowe.

    Będący następcą Audi V8 model A8, który na rynku pojawił się w roku 1994, jest prekursorem segmentu luksusowych limuzyn marki rodem z Ingolstadt – symbolem i pionierem statusu oraz prestiżu. Czwarta generacja tej luksusowej limuzyny, funkcjonująca na rynku od roku 2017, na zupełnie nowy poziom wyniosła jego moc, design i wyposażenie. Wyostrzona stylistyka w połączeniu z ugruntowanymi rozwiązaniami technicznymi i wyjątkowym komfortem tylnej kanapy, definiują koncepcję premium marki Audi w tym segmencie. Luksusowa limuzyna reprezentuje jednocześnie symbiozę komfortu i sportowego prowadzenia, dzięki czemu oferuje cały wachlarz wspaniałych wrażeń z jazdy. Dzięki precyzji wykonania wszystkich detali i dzięki wielu inteligentnym funkcjom, nowe Audi A8 jest pionierem wysokiej wartości technologii mobilności zorientowanej na użytkownika.

    Jeszcze więcej prestiżu i autorytetu: stylistyka zewnętrzna

    Audi A8 to limuzyna świadcząca o wysokim statusie i emanująca autorytetem. Teraz, po odmłodzeniu serii modelowej, jego stylistyka zewnętrzna jest jeszcze bardziej reprezentacyjna, emanująca pewnością siebie i atletyczna. Podstawa grilla osłony chłodnicy Singleframe jest szersza, a jego kratownicę zdobi chromowana rama rozszerzająca się od dołu ku górze. Boczne wloty powietrza są teraz bardziej pionowe i podobnie jak reflektory zaprojektowane zupełnie od nowa. Dolna krawędź reflektorów, po zewnętrznej ich stronie tworzy charakterystyczny kontur. Podsumowując, nowo zaprojektowane i precyzyjnie zaaranżowane elementy stylistyczne w przedniej części nadwozia znacząco wpływają na jeszcze lepszą prezencję i autorytet A8.

    Widok z boku jeszcze bardziej uwidacznia progresywny charakter tej luksusowej limuzyny. Kopuła dachu biegnie płasko. Rozciągnięte linie karoserii podkreślają długość pojazdu, szerokie nadkola nawiązują do montowanego tu standardowo układu napędowego quattro. We wszystkich wariantach modelu dolna partia drzwi jest wklęsła i zakończona krawędzią skierowaną w stronę drogi. W części tylnej dominują szerokie chromowane klamry, personalizowana sygnatura świateł z cyfrowymi elementami OLED i ciągły, złożony z segmentów pas świateł. Dyfuzor w zderzaku tylnym został zaprojektowany na nowo, a jego nowa stylistyka podkreślona została delikatnymi, poziomymi przetłoczeniami. Nowe Audi A8 wyposażono w cztery zoptymalizowane pod kątem przepływu gazów rury wydechowe w okrągłych osłonach — to element charakterystyczny dla modeli Audi typu S, rozpoznawalny jako detal sportowej stylistyki.

    Audi, jako opcję oferuje klientom również pakiet stylistyki zewnętrznej „Chrom” oraz — po raz pierwszy w A8 — nowy pakiet stylistyki zewnętrznej S line. Ten drugi nadaje części przedniej dynamicznego charakteru i jeszcze bardziej różnicuje ją od wersji bazowej: podobnie jak w S8, wyrazista krawędź w obszarze bocznych wlotów powietrza akcentuje widok z przodu. Jeszcze większą wyrazistość zapewnia dodatkowy pakiet wykończenia w czerni. Paleta kolorów lakieru A8 zawiera jedenaście barw, w tym nową metaliczną zieleń District, błękit Firmament, szarość Manhattan i błękit Ultra. Nowością w Audi A8 jest pięć kolorów matowych — szary Daytona, srebrny Florette, zieleń District, szary Terra i biały Glacier. Program Audi exclusive daje klientowi możliwość zamówienia samochodu w dowolnie wybranym przez siebie kolorze.

    Karoseria o długości 5,19 m

    Ulepszenia związane z odmłodzeniem modelu powodują tylko minimalne zmiany wymiarów flagowego modelu Audi. Rozstaw osi A8 wynosi 3,00 m, jego długość — 5,19 m, szerokość — 1,95 m, a wysokość — 1,47 m. S8 jest o około centymetr dłuższe. Karoserię A8 zbudowano zgodnie z zasadą Audi Space Frame (ASF): w 58 procentach składa się ona z części aluminiowych. Przedział pasażerski jest zbudowany z formowanych na gorąco komponentów stalowych. Uzupełnieniem tej konstrukcji jest wyjątkowo odporny na siły skrętne, wykonany z polimeru wzmacnianego włóknem węglowym, panel tylny o ultra wysokiej wytrzymałości. Koncepcję lekkiej konstrukcji uzupełniają wykonane z magnezu wzmocnienia mocowań amortyzatorów. Sztywna karoseria jest podstawą precyzyjnego prowadzenia, doskonałego komfortu i akustycznego spokoju na pokładzie.

    Cyfrowe reflektory diodowe Matrix i światła tylne OLED

    Cyfrowe reflektory diodowe Matrix wykorzystują technologię DMD (ang. digital micromirror device — cyfrowe urządzenie mikrolustrzane) podobną do tej, która stosowana jest w projektorach video. Każdy reflektor składa się z około 1,3 miliona mikrozwierciadeł, które rozpraszają światło na małe piksele, co oznacza, że w ten sposób można bardzo precyzyjnie sterować promieniem światła. Nową funkcją, którą dzięki tej technice można było zastosować, są światła precyzyjnie sytuujące samochód na pasie autostrady. Polega ona na tym, że reflektory emitują pasmo wyjątkowo jasno oświetlające pas ruchu po którym auto się porusza. Światło prowadzące przydaje się szczególnie w miejscach remontu dróg, ponieważ na wąskim pasie pomaga kierowcy w utrzymaniu toru jazdy. Cyfrowe reflektory diodowe Matrix mogą generować dynamiczną animację – powitalną i pożegnalną – w momencie blokowania i odblokowywania pojazdu. Jest ona wyświetlana na podłożu lub na ścianie.

    Odmłodzone Audi A8 jest standardowo wyposażone w cyfrowe światła tylne OLED (OLED = organiczna dioda elektroluminescencyjna). Zamawiając samochód można wybrać jedną z dwóch tylnych sygnatur świetlnych, w S8 — jedną z trzech. Kiedy w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select wybrany jest tryb dynamic, pojawia się jeszcze jedna sygnatura świateł, dostępna tylko w tym trybie.

    Cyfrowe światła tylne OLED, w powiązaniu z systemami wsparcia kierowcy, dysponują funkcją sygnalizowania zbliżającego się obiektu: jeżeli inny pojazd pojawi się w odległości do dwóch metrów od zaparkowanego A8, aktywowane są wszystkie segmenty świateł OLED. Do funkcji dodatkowych należą dynamiczne kierunkowskazy oraz sekwencje powitalne i pożegnalne.

    Minimalizm jako metoda stylistyczna

    Wnętrze A8 jawi się niczym przestronny, ale jednocześnie uniwersalny, dostosowany do przeróżnych potrzeb salon. Oferuje otwartą, przyjazną przestrzeń. Jego architektura jest konsekwentnie utrzymana w liniach poziomych – w ten sposób podkreśla szerokość auta. Język formalny jest zawsze powściągliwy. W ciemności pakiet oświetlenia konturowego plus (dostępny standardowo z pakietem Audi design oraz w S8) elegancko organizuje przestrzeń wnętrza. W tylnej części dostępne są lampki do czytania, w których zastosowano technikę diodową Matrix.

    Gama foteli i ich wyposażenia w odmłodzonym A8 jest zróżnicowana. Wszystkie fotele są bardzo wygodne, a tylne mają w tej chwili poszerzone portfolio dostępnych opcji. Topową wersją wyposażenia jest fotel relaksacyjny w modelu A8 L. Oferuje wiele możliwości regulacji oraz podnóżek opuszczany z fotela przedniego. Pasażerowie mogą ogrzewać na nim stopy lub skorzystać z masażu o różnej intensywności. Pakiet fotela relaksacyjnego obejmuje również masaż pleców za pomocą 18 poduszek pneumatycznych, elektrycznie regulowane komfortowe zagłówki i opcjonalnie przedłużoną konsolę środkową dostępną również z opcjonalnym rozkładanym stolikiem, czterostrefową luksusową klimatyzację automatyczną oraz nowe ekrany. Lodówka z barkiem dostępna w programie Audi exclusive jeszcze bardziej podkreśla luksus wnętrza Audi A8.

    Wysokiej jakości rzemieślnicze wykonanie podkreśla charakter wnętrza A8. Przejawia się ono w precyzyjnej perforacji obić foteli, w otwierających się i zamykających elektrycznie elementach dekoracyjnego panelu w przodzie, w otworach wentylacyjnych i w aksamitnej skórze na komfortowych zagłówkach. Standardowo fotele obite są skórą Valetta. Opcjonalnie dostępna jest skóra Valcona z możliwością wyboru kolejnego koloru: koniakowego brązu. Nowością w pakiecie jest mikrofibra Dinamica na panelach wewnętrznych drzwi, która opcjonalnie może również być zastosowana jako obicie słupków lub sufitu.

    Charakterystyczna dla odmłodzonego A8 jest szeroka gama dostępnych pakietów konfiguracji wnętrza. Należą do nich pakiety Audi design w kolorze pastelowego srebra oraz wnętrze S line utrzymane w czerni, czerwieni merlot lub w barwie koniakowej. Wachlarz opcji uzupełnia kilka pakietów skórzanych i wyposażenia ze skóry Audi Exclusive. Opcjonalny pakiet jakości powietrza obejmuje jonizator i funkcję emitowania zapachu.

    Wrażliwa i rozważna: koncepcja obsługi

    Koncepcja obsługi MMI touch response w Audi A8 bazuje na dwóch wyświetlaczach (10,1″ i 8,6″) oraz na funkcji głosowej. Dialog z systemem rozpoczyna się od wywołania słowami „Hej, Audi!”. W pełni cyfrowy kokpit cyfrowy Audi virtual cockpit, z opcjonalnym wyświetlaczem danych na szybie w zasięgu wzroku kierowcy head-up display, uzupełnia koncepcję obsługi oraz podkreśla nastawienie na wygodę kierowcy.

    Nowe rozwiązania: nawigacja i Audi connect

    Standardem w odmłodzonym Audi A8 jest nawigacja MMI Navigation plus. Bazuje ona na modułowej platformie Infotainment trzeciej generacji (MIB 3). Seryjne usługi online i Car-2-X z Audi connect uzupełniają system nawigacji. Są one podzielone na dwa pakiety: Audi connect Navigation & Infotainment oraz Audi Safety & Service z Audi connect Remote & Control.

    Odpowiedź na potrzeby: nowe ekrany w tylnej części pojazdu

    Jeśli chodzi o sprzęt infotainment, dostępne są nowe, atrakcyjne opcje sprzętowe. Nowe ekrany montowane z tyłu auta są dostosowane do oczekiwań pasażerów zajmujących tylne fotele. Zamontowano tam dwa 10,1-calowe wyświetlacze full HD przymocowane do oparć foteli przednich. Wyświetlają one zawartość urządzeń przenośnych pasażerów i posiadają funkcję odbioru streamingu danych audio i wideo, na przykład ze znanych platform streamingowych, telewizyjnych bibliotek mediów czy z sieci komórkowych.

    Zaawansowany system muzyczny Bang & Olufsen stworzono z myślą o wymagających miłośnikach najwyższej jakości dźwięków. Emitowany przez system trójwymiarowy dźwięk jest teraz słyszalny również w tylnym rzędzie siedzeń. Wzmacniacz o mocy 1920 W dostarcza dźwięk do 23 głośników, a głośniki wysokotonowe wysuwają się elektrycznie z deski rozdzielczej. Pilot dla pasażerów siedzących z tyłu, obecnie na stałe przymocowany do podłokietnika środkowego, umożliwia kontrolowanie z tylnego fotela wielu funkcji wygody i rozrywki. Jednostka sterująca z wyświetlaczem dotykowym OLED ma wielkość podobną do smartfona.

    Trzy pakiety: systemy wspomagania kierowcy

    W odmłodzonym Audi A8 dostępnych jest około 40 systemów wspomagania kierowcy. Niektóre z nich — w tym systemy bezpieczeństwa Audi pre sense basic i Audi pre sense front — są elementami wyposażenia standardowego. Opcje pogrupowano w pakiety Park, City i Tour. Pakiet Plus łączy w sobie wszystkie trzy powyższe. Funkcje takie jak asystent jazdy nocą i kamery 360° dostępne są oddzielnie.

    Elementem pakietu Park jest asystent parkowania plus: może on automatycznie pokierować tą dużą limuzyną i wprowadzić ją na równoległe do ulicy miejsce parkowania lub z niego wyprowadzić. Kierowcy nawet nie musi być w pojeździe.

    Pakiet City obejmuje asystenta skrzyżowań, asystenta ruchu poprzecznego z tyłu, asystenta zmiany pasa ruchu, system ostrzegania przy wysiadaniu oraz system ochrony bezpieczeństwa pasażerów Audi pre sense 360˚, który w połączeniu z aktywnym zawieszeniem inicjuje działania ochronne w razie kolizji.

    Pakiet Tour jest najbardziej wszechstronny ze wszystkich. Jego podstawą jest adaptacyjny asystent jazdy, który reguluje wzdłużne i poprzeczne panowanie nad pojazdem w całym zakresie prędkości. Za systemami wspomagania w Audi A8 stoi centralny sterownik wsparcia kierowcy (zFAS), który nieustannie oblicza model otoczenia pojazdu.

    Uniwersalny i wydajny: silnik

    Odmłodzone Audi A8 dostępne jest z pięcioma silnikami. 3.0 TDI i 3.0 TFSI to sześciocylindrowe silniki V6. 4.0 TFSI, dostępny w A8 i S8 w różnych wariantach mocy, posiada wbudowaną technikę „cylinder on demand”. Wersja hybrydowa typu plug-in TFSI e, łączy silnik 3.0 TFSI z silnikiem elektrycznym.

    Jednostka 3.0 TDI montowana jest w Audi A8 50 TDI quattro i w A8 L 50 TDI quattro. Gwarantuje moc 210 kW (286 KM) i moment obrotowy rzędu 600 Nm, dostępny już przy 1750 obr./min i niezmienne do 3250 obr./min. Ten wysokoprężny silnik pozwala rozpędzić A8 50 TDI i A8 L TDI 50 od 0 do 100 km/godz. w 5,9 sekundy i osiągnąć elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/godz.

    Silnik 3.0 TFSI o mocy 250 kW (340 KM) napędza Audi A8 55 TFSI quattro i A8 L 55 TFSI. W Chinach dostępny jest wariant o mocy 210 kW (286 KM). Zapewnia on moment obrotowy rzędu 500 Nm w zakresie od 1370 do 4500 obr./min. Rozpędza się od 0 do 100 km/godz. w 5,6 sekundy (wersja L: 5,7 sekundy).

    4.0 TFSI generuje moc 338 kW (460 KM) oraz moment obrotowy 660 Nm, dostępne w zakresie od 1850 do 4500 obr./min. Pozwala to na sportową jazdę: A8 60 TSFI quattro oraz A8 L 60 TFSI quattro przyspieszają od 0 do 100 km/godz. w 4,4 sekundy. Cechą charakterystyczną tego silnika V8 jest system „cylinder on demand” (COD), który przy umiarkowanej jeździe tymczasowo dezaktywuje cztery cylindry.

    Audi S8 — inspirujące parametry pracy w klasie luksusowej

    Audi S8 TSFI quattro to topowa, sportowa wersja tej linii modelowej. Silnik biturbo V8 generuje moc 420 kW (571 KM) i moment obrotowy 800 Nm w zakresie od 2050 do 4500 obr./min. Standardowy sprint realizuje w 3,8 sekundy. System COD gwarantuje zwiększenie wydajności. Klapy w układzie wydechowym zapewniają jeszcze bogatsze brzmienie silnika. Najmocniejszy model z rodziny A8 zjeżdża z linii montażowej z bardzo bogatym wyposażeniem standardowym. Zawiera ono, między innymi, unikatowe połączenie innowacyjnych podzespołów zawieszenia. S8 wyjeżdża z fabryki z predyktywnym, aktywnym zawieszeniem, sportowym mechanizmem różnicowym i dynamicznym układem czterech kół skrętnych. Wyraziste elementy stylistyki wewnętrznej i zewnętrznej jeszcze bardziej podkreślają sportowy charakter tego samochodu. Na znaczących rynkach – w Chinach, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Korei Południowej – Audi S8 jest oferowane wyłącznie z powiększonym rozstawem osi. Wydłużenie i podwyższenie pojazdu, dzięki uzyskanej w ten sposób dodatkowej przestrzeni nad głową i większym miejscu na nogi, oznaczają znacznie większą wygodę użytkowników.

    Wszystkie wspomniane powyżej silniki są standardowo wyposażone w technikę mild hybrid (MHEV), która korzysta z głównego układu elektrycznego A8 o napięciu 48 V.

    Dwa silniki, jeden akumulator: Audi A8 z napędami hybrydowymi typu plug-in

    Audi A8 60 TFSI e quattro i A8 L 60 TFSI e quattro to modele hybrydowe typu plug-in (PHEV). Silnik 3.0 TFSI jest tu wspierany przez kompaktowy silnik elektryczny. Akumulator litowo-jonowy zamontowany z tyłu może magazynować energię 14,4 kWh netto (brutto: 17,9 kWh) — czyli znacznie więcej niż wcześniej. Dzięki mocy systemowej 340 kW (462 KM) i systemowemu momentowi obrotowemu 700 Nm, Audi A8 60 TFSI e quattro rozpędza się od 0 do 100 km/godz. w 4,9 sekundy.

    Kierowcy modeli hybrydowych typu plug-in mogą wybrać jeden z czterech trybów jazdy. EV oznacza jazdę całkowicie elektryczną, Hybrid to wydajne połączenie obu rodzajów napędu, Hold służy oszczędzaniu dostępnej energii elektrycznej, natomiast w trybie Charge silnik spalinowy ładuje akumulator. Maksymalna pojemność ładowania — prądem zmiennym — wynosi 7,4 kW. Klienci mogą ładować akumulator za pomocą kompaktowego układu ładowania e-tron we własnym garażu lub za pomocą kabla Mode 3 w trasie. W Europie usługa ładowania Audi e-tron charging service daje dostęp do około 250 000 punktów ładowania.

    tiptronic, quattro i sportowy mechanizm różnicowy: całe spektrum wrażeń z jazdy

    Wszystkie silniki Audi A8 współpracują z szybką i delikatnie zmieniającą biegi ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Dzięki elektrycznej pompie oleju, automatyczna skrzynia biegów może zmieniać biegi nawet wtedy, gdy silnik spalinowy nie pracuje. Stały napęd na cztery koła quattro z samoblokującym międzyosiowym mechanizmem różnicowym jest elementem wyposażenia standardowego, które opcjonalnie może być uzupełnione o sportowy mechanizm różnicowy (standard w S8, niedostępny w modelach hybrydowych typu plug-in). Aktywnie dystrybuuje on moment obrotowy między kołami osi tylnej podczas szybkiego pokonywania zakrętów, a tym samym sprawia, że prowadzenie jest jeszcze bardziej sportowe i stabilniejsze.

    Progresywna technika: układ zawieszenia

    Standardowy układ zawieszenia w Audi A8 imponuje swym wyważonym charakterem. Łączy w sobie radość ze sportowej jazdy z emanującym pewnością komfortem, po części dzięki określonym profilom jazdy dostępnym w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z regulacją tłumienia stanowi wyposażenie standardowe. Innym elementem wyposażenia standardowego jest progresywny układ kierowniczy. Dynamiczny układ czterech kół skrętnych w A8 jest dostępny opcjonalnie, a w S8 jest standardem.

    Predyktywne aktywne zawieszenie

    Nowym dla A8 podzespołem jest predyktywne aktywne zawieszenie. Może ono indywidualnie, przy pomocy elektrycznych siłowników, odciążać lub dociążać każde z kół dodatkową mocą i w ten sposób aktywnie regulować położenie podwozia w każdej sytuacji na drodze. Predyktywne aktywne zawieszenie w odmłodzonym Audi A8 zapewnia fascynujące wrażenia z jazdy. Kiedy w systemie wyboru dynamiki jazdy Audi drive select włączony jest tryb dynamic, duża limuzyna pokazuje swoje sportowe oblicze. Mocno wchodzi w zakręty, a karoseria twardo obniża się podczas hamowania. Dla odmiany w trybie comfort +, samochód płynnie przejeżdża po nierównościach. W tym przypadku układ kierowniczy współpracuje z przednią kamerą, dzięki czemu rozpoznaje nierówności i predyktywnie reguluje pracę siłowników.

    W trybie komfort+ predyktywne aktywne zawieszenie ma szczególną cechę: zintegrowana funkcja pochylania w zakrętach zmniejsza przyspieszenie boczne działające na pasażerów. Po wejściu w zakręt system ten unosi stronę nadwozia znajdującą się po zewnętrznej stronie zakrętu i obniża drugą stronę, pochylając ją do trzech stopni w kierunku zakrętu. Przy prędkościach pomiędzy 80 a 130 km/h i przy przyspieszeniu bocznym do 0,4 g, pokonywanie zakrętów jest ledwo wyczuwalne.

    Podczas jazdy na wprost w trybie comfort+, aktywne zawieszenie kompensuje ruchy podwozia. Aby ułatwić komfortowe wsiadanie i wysiadanie z samochodu, nadwozie podnosi się i obniża nawet o 50 mm.

    Asortyment obręczy kół dla odmłodzonego Audi A8 obejmuje wymiary od 18 do 21 cali i sześć nowych konstrukcji przygotowanych przez Audi i Audi Sport. W najwyższych modelach tej serii, na przykład w Audi S8, mogą zostać zainstalowane tarcze hamulcowe wykonane z materiału ceramicznego wzmacnianego włóknem węglowym (nie dotyczy to modeli z napędem hybrydowym typu plug-in lub z silnikami sześciocylindrowymi).

    A8 L Horch: przygotowany specjalnie na rynek chiński

    Audi A8 L w wersji przeznaczonej na rynek chiński ma 5,45 m długości, czyli jest o 13 cm dłuższe niż model A8 L w wersji europejskiej i amerykańskiej. Ekskluzywność wnętrza tej wersji podkreślają przeszycia w kształcie rombów, wytłaczane logotypy na poduszkach oraz czarne dywaniki z długim włosiem. Specjalnie zaprojektowana osłona chłodnicy Singleframe z pionowymi klamrami wskazuje jasno, że jest to model luksusowy. Dodatkowo auto to oferuje chromowane detale, na przykład na obudowach lusterek, specyficzne sygnatury świetlne z tyłu, większy dach panoramiczny, emblematy, emblemat Horch na słupku C, unikatowy design obręczy kół oraz dodatkowe wyposażenie standardowe obejmujące np. fotel relaksacyjny. Topowy model Audi oferuje chińskim klientom pragnącym nadać autu szczególnie eleganckiego wyglądu dwukolorowe malowanie. W takim przypadku dostępne są trzy nakładane ręcznie kombinacje kolorystyczne: czerń Mythos i srebro Florette, srebro Florette i czerń Mythos oraz błękit Firmament i błękit Ultra. Barwy wymienione jako pierwsze są nakładane pod tzw. linią tornado.

    audi audi a8
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Może Cię również Zainteresować

    Nowe Audi A6 e-hybrid: Połączenie mocy i ekologii

    26 maja 2025

    BMW notuje niemal 33% wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych!

    11 kwietnia 2025

    Elektryczny motocykl Trevor DTRe Vince

    31 marca 2025
    Dodaj komentarz
    Dodaj komentarz Anuluj odpowiedź

    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    5.0

    Pierwsza klasa Pendolino. Czy warto dopłacić? [Recenzja]

    8 grudnia 2021
    Nasze sociale
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    Najnowsze

    Jak wybrać idealny kieliszek do wina

    LuxVibe.pl11 czerwca 2025

    Wybór idealnego kieliszka do wina to nie jedynie kwestia estetyki – to przede wszystkim ostry…

    Nieruchomość dnia: Nietuzinkowa rezydencja w Wawrze

    LuxVibe.pl10 czerwca 2025

    Z dala od miejskiego zgiełku, ale wciąż w granicach Warszawy, w sercu zielonego Wawra, znajdziemy…

    Robert Lewandowski stracił opaskę kapitana – co się wydarzyło i dlaczego może to oznaczać koniec jego przygody z reprezentacją?

    LuxVibe.pl9 czerwca 2025

    Robert Lewandowski, niekwestionowana legenda polskiej piłki, odszedł jako kapitan reprezentacji Polski. W czerwcu 2025 roku…

    O nas
    O nas

    LuxVibe.pl to lifestylowy magazyn o luksusie, stylu życia i pieniądzach. Prezentujemy najlepsze usługi, produkty i miejsca w Polsce oraz na całym świecie.

    Najnowsze

    Jak wybrać idealny kieliszek do wina

    11 czerwca 2025

    Nieruchomość dnia: Nietuzinkowa rezydencja w Wawrze

    10 czerwca 2025

    Robert Lewandowski stracił opaskę kapitana – co się wydarzyło i dlaczego może to oznaczać koniec jego przygody z reprezentacją?

    9 czerwca 2025
    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    5.0

    Pierwsza klasa Pendolino. Czy warto dopłacić? [Recenzja]

    8 grudnia 2021
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Kontakt
    • Media o nas
    • Praca
    • Reklama
    © 2025 LuxVibe.pl

    Wpisz czego szukasz i wciśnij Enter, aby wyszukać. Kliknij Esc, aby anulować.