Close Menu
    Ostatnie

    Seiko Prospex Alpinist: Nowa odsłona kultowej kolekcji dla odkrywców

    10 października 2025

    Bitcoin za torebkę? Jak kryptowaluty zmieniają świat luksusowej mody

    9 października 2025

    Gdzie mieszka dobrobyt? Nowa definicja bogactwa w Polsce

    8 października 2025
    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023
    7.0

    U Fukiera – dobre, polskie jedzenie w europejskich cenach [Recenzja]

    16 listopada 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    LuxVibe.plLuxVibe.pl
    Subskrybuj
    • Biżuteria

      Seiko Prospex Alpinist: Nowa odsłona kultowej kolekcji dla odkrywców

      10 października 2025

      Ulysse Nardin Blast Free Wheel Maillechort – 50 egzemplarzy, srebrna tarcza i unoszący się mechanizm

      19 lipca 2025

      Walka o niebieski skarb: Jak Tiffany & Co. rozwścieczyło swoich klientów

      18 lipca 2025

      Casio Edifice EFR‑S108 – nowa era teksturowanych tarcz

      11 lipca 2025

      Szwajcarskie zegarmistrzostwo na zakręcie: pomiędzy dziedzictwem a cyfrową przyszłością

      4 lipca 2025
    • Dom

      Darłowo w świetle reflektorów: luksusowy apartament sprzedany za blisko 6 mln zł

      27 lipca 2025

      Posiadłość Henryka Sienkiewicza sprzedana za parę groszy. Smutny finał historii po polskim wieszczu

      19 lipca 2025

      Nieruchomość dnia: Nietuzinkowa rezydencja w Wawrze

      10 czerwca 2025

      Rząd nie dał rady, ale internauci już tak. Jawne ceny mieszkań dzięki Deweloperuch.pl

      20 marca 2025

      Mercedes oprócz samochodów buduje też… apartamentowce!

      9 lutego 2025
    • Hitech
      1. Hitech
      2. Gadżety
      3. Zobacz wszystko

      Premiera serii Samsung Galaxy S25 

      23 stycznia 2025

      100 cali prosto z podłogi. Poznajcie ekran XGIMI Ascend

      9 stycznia 2025

      Tajemniczy milioner zamówił smartfon Huawei Mate XT z 18-karatowego złota

      6 stycznia 2025

      Najdroższy komputer Apple. Co otrzymamy w cenie mieszkania?

      2 lipca 2024

      Znajdź to, co ważne dzięki Nomad Tracking Card

      8 sierpnia 2025

      Ten przenośny głośnik jest nie tylko stylowy, ale i oferuje sporą moc

      8 kwietnia 2025

      Casio nie ma smartwatcha, ale ma Casio MTG-B2000YBD G-Shock

      4 kwietnia 2025

      Korg Handytraxx to gramofony dla domowych DJów i audiofila

      27 stycznia 2025

      Znajdź to, co ważne dzięki Nomad Tracking Card

      8 sierpnia 2025

      iPhone 007: Caviar łączy iPhone’a z zegarkiem Omega Seamaster Jamesa Bonda

      22 lipca 2025

      Caviar zmienił nowe składaki Samsunga w ultraluksusowe dzieła sztuki

      10 lipca 2025

      Realme GT 7 Dream Edition: Nowy gracz na rynku flagowców

      28 maja 2025
    • Moda

      Strategiczny plan Ralph Lauren: trzy lata rozwoju marki

      17 września 2025

      Cztery pierścienie i trzy paski – Adidas oficjalnym partnerem zespołu Audi w F1

      10 września 2025

      Nowy Casio G-Shock DW-5600UE z przezroczystą obudową i paskiem

      10 września 2025

      Luksus pod presją: sprzedaż Louis Vuitton spada o 9%

      25 lipca 2025

      Okulary jak Porsche – jak model 911 Targa zainspirował luksusowy design

      10 lipca 2025
    • Moto
      1. Motoryzacja
      2. Sport
      3. Zobacz wszystko

      Skradziony w polsce Mercedes prawie dotarł do Dubaju – historia, która zatrzymała się w Antwerpii

      12 września 2025

      Nowe BMW i3 pojawi się na rynku w 2026 roku

      14 sierpnia 2025

      BYD prezentuje koncepcję elektrycznego supersamochodu U9 o gigantycznej mocy

      11 sierpnia 2025

      Luksus i wydajność skrojone na miarę – Range Rover Sport SV Bespoke

      24 lipca 2025

      Skyline e-Bike: luksusowy rower elektryczny zintegrowany z innowacją

      8 sierpnia 2025

      Elektryczny motocykl Trevor DTRe Vince

      31 marca 2025

      Audi kolejny rok wspiera polski golf

      24 czerwca 2024

      McLaren stworzył najmocniejszy rower eletryczny na świecie

      21 maja 2024

      Skradziony w polsce Mercedes prawie dotarł do Dubaju – historia, która zatrzymała się w Antwerpii

      12 września 2025

      Nowe BMW i3 pojawi się na rynku w 2026 roku

      14 sierpnia 2025

      BYD prezentuje koncepcję elektrycznego supersamochodu U9 o gigantycznej mocy

      11 sierpnia 2025

      Skyline e-Bike: luksusowy rower elektryczny zintegrowany z innowacją

      8 sierpnia 2025
    • Podróże

      Rekord w powietrzu — 29 godzin w jedną stronę. China Eastern połączy Szanghaj z Buenos Aires

      17 września 2025

      Tysiące hoteli w Europie pozywa Booking.com – czy wielki gracz turystyczny stoi przed poważnym kryzysem?

      8 sierpnia 2025

      Villas Katarina Skadar Lake – oaza spokoju nad Jeziorem Szkoderskim

      11 kwietnia 2025

      To ulubiony kierunek wakacyjny Polaków. Minister zapowiada hitowe połączenie kolejowe!

      7 kwietnia 2025

      Przetestowaliśmy hotel reprezentacji Polski w piłce nożnej. Luksus i doskonałe warunki

      20 marca 2025
    • Samoloty & Jachty
      1. Jachty
      2. Samoloty
      3. Zobacz wszystko

      Kiedy marzenia stają się rzeczywistością – w Gdańsku powstaje największy luksusowy katamaran świata

      26 września 2025

      BRABUS Shadow 1200 Cross Top Black Ops Signature Edition. Motorówka z V10 i turbo prędkością

      24 stycznia 2025

      MasterCraft XStar 25 to najpotężniejsza motorówka do holowania

      22 stycznia 2025

      Polska potęga w budowie jachtów. Jesteśmy na pierwszym miejscu w Europie!

      20 stycznia 2025

      Katarscy szejkowie podarowali Donaldowi Trumpowi latający pałac w prezencie!

      15 maja 2025

      Boeing tracił w 2024 roku 37 milionów dolarów dziennie!

      27 stycznia 2025

      Bombardier otwiera salon Aviator Lounge w Monaco Yacht Club

      14 czerwca 2024

      Samolot LOT w nowym malowaniu

      22 listopada 2023

      Kiedy marzenia stają się rzeczywistością – w Gdańsku powstaje największy luksusowy katamaran świata

      26 września 2025

      Katarscy szejkowie podarowali Donaldowi Trumpowi latający pałac w prezencie!

      15 maja 2025

      Jetson One eVTOL to mini samolot z turbo przyśpieszeniem

      31 marca 2025

      Boeing tracił w 2024 roku 37 milionów dolarów dziennie!

      27 stycznia 2025
    • Styl Życia
      1. Drink
      2. Food
      3. Miejsca
      4. Pieniądze
      5. Zobacz wszystko

      Kawa za 2,5 tysiąca złotych? Jak luksus przenika kawowy rytuał

      6 października 2025

      Jak wybrać idealny kieliszek do wina

      11 czerwca 2025

      Jack Daniel’s 14-letnia Tennessee whiskey – Nowy wymiar smaku

      24 marca 2025

      Wódka z Polski oficjalnym sponsorem Formuły 1!

      6 marca 2025

      Ekstremalny luksus na talerzu – krab za 5 tys. zł w Gdańsku

      7 sierpnia 2025

      Gorąco? Może loda? To usiądź bo cena tych lodów zwali cię z nóg

      21 lipca 2025

      Pierwsze na świecie luksusowe czekoladki o smaku… ostryg!

      7 kwietnia 2025

      Arco by Paco Pérez z gwiazdką Michelin jako pierwsza restauracja w Trójmieście!

      20 czerwca 2024

      HighGarden Rooftop Lounge – najwyżej położony koktajl bar w UE otwiera się w sercu Warszawy

      7 sierpnia 2025

      Tesla otwiera… bar z hamburgerami serwowanymi przez roboty!

      20 lipca 2025
      9.0

      Restauracja Bursztynova w Warszawie. Miejsce w którym królują polskie sery [Recenzja]

      7 marca 2025
      8.8

      Restauracja Ratuszova w Poznaniu – miejsce, które zachwyca smakiem i atmosferą [Recenzja]

      17 stycznia 2025

      Gdzie mieszka dobrobyt? Nowa definicja bogactwa w Polsce

      8 października 2025

      Zuchwałe włamanie na Wilanowie. Złodzieje wynieśli sejf z setkami tysiecy dolarów!

      2 października 2025

      Bogaty jak lekarz? Gdy nawet 100 tysięcy miesięcznie to za mało

      29 września 2025

      Polski gigant wchodzi na rynek wina premium i brandy

      20 lipca 2025

      Bitcoin za torebkę? Jak kryptowaluty zmieniają świat luksusowej mody

      9 października 2025

      Gdzie mieszka dobrobyt? Nowa definicja bogactwa w Polsce

      8 października 2025

      Kawa za 2,5 tysiąca złotych? Jak luksus przenika kawowy rytuał

      6 października 2025

      Manuel Corrales — kelner, który podbił TikToka i serca internautów

      3 października 2025
    LuxVibe.plLuxVibe.pl
    Home»Moto & Sport»Tam gdzie luksus spotyka wydajność: Audi A8 Long
    Moto & Sport

    Tam gdzie luksus spotyka wydajność: Audi A8 Long

    LuxVibe.plBy LuxVibe.pl18 października 2019010 minut czytania
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Reddit Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Wprowadzając na rynek model A8 L 60 TFSI e quattro, Audi po raz pierwszy oferuje swoim klientom samochód klasy luksusowej napędzany również elektrycznie. Połączenie napędu hybrydowego typu plug-in i inteligentnego zarządzania napędem umożliwia pokonywanie w trybie jazdy czysto elektrycznej odległości do 46 km. Tym samym większość tras pokonywanych tym samochodem na co dzień, może być przejeżdżanych bezemisyjnie i prawie bezgłośnie. Ogromną dynamikę gwarantuje moc systemowa 330 kW (373 KM) i systemowy moment obrotowy 700 Nm.

     Lokalnie nieemitujące zanieczyszczeń do atmosfery i prawie bezgłośne w mieście, mocne i sportowe na długich trasach – Audi A8 L 60 TFSI e quattro wzbudza podziw swym wszechstronnym charakterem. Prezentując ten samochód, Audi wprowadza napęd hybrydowy typu plug-in do klasy luksusowej i konsekwentnie kontynuuje swą strategię elektryfikacji. Na europejskie rynki nowy model wejdzie jesienią – jako jeden z wariantów modelu A8 L, który ze swym wydłużonym rozstawem osi mierzy 5,30 m. Parę tygodni później pojawi się A8 jako hybryda typu plug-in ze standardowym rozstawem osi. Audi A7 Sportback oraz SUV Q5 50 TFSI e quattro i Q5 55 TFSI e quattro są dostępne na rynku już od września.

    Siła dwóch serc: wydajny silnik spalinowy i dużej mocy silnik elektryczny

    Za napęd spalinowy Audi A8 L 60 TFSI e quattro odpowiada silnik 3.0 TFSI. Turbodoładowana jednostka z wtryskiem bezpośrednim i filtrem cząstek stałych emitowanych przez silniki benzynowe, generuje moc 250 kW (340 KM) i moment obrotowy 500 Nm (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 2,7 – 2,5; zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 21,2 – 20,9; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 61 – 57). Silnik posiada certyfikat zgodności z normą emisji spalin Euro 6d TEMP. Za napęd elektryczny odpowiada z kolei permanentnie aktywny silnik synchroniczny (PSM) o mocy maksymalnej 100 kW i z maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. Elektryczny silnik oraz sprzęgło zintegrowane są z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, która za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła quattro kieruje siły napędowe do wszystkich kół pojazdu.

    Elektronika mocy przetwarza prąd stały czerpany z akumulatora wysokiego napięcia w prąd trójfazowy zaopatrujący silnik elektryczny, który podczas rekuperacji pracuje jako alternator i ponownie magazynuje prąd stały w akumulatorze. Akumulator, umieszczony pod podłogą bagażnika, składa się ze 104 tzw. ogniw typu pouch, podzielonych na osiem modułów. Akumulator wysokiego napięcia magazynuje 14,1 kWh energii elektrycznej i ma napięcie 385 V. Jego obieg chłodzenia powiązany jest
    z obiegiem chłodzenia klimatyzacji oraz z obiegiem niskich temperatur chłodzącym silnik elektryczny i wysokiej mocy układ elektroniczny. By dodatkowo podnieść  wydajność energetyczną, montowana standardowo czterostrefowa klimatyzacja automatyczna współpracuje z pompą ciepła wykorzystującą ciepło odpadowe oddawane przez komponenty układu wysokiego napięcia.

    Audi A8 L 60 TFSI e quattro ma moc systemową 330 kW (449 KM) i wysoki systemowy moment obrotowy 700 Nm (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej w l/100 km: 2,7 – 2,5; zużycie energii elektrycznej w trybie jazdy mieszanej w kWh/100 km: 21,2 – 20,9; emisja CO2 w trybie jazdy mieszanej w g/km: 61 – 57) – dostępny już przy 1250 obr./min, czyli tuż powyżej liczby obrotów na jałowym biegu. Gdy podczas boostingu oba silniki współpracują ze sobą, flagowy model Audi bez problemu przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Zgodnie z normą NEFZ napęd typu plug-in w modelu A8 zużywa tylko 2,5 litra paliwa na 100 km. Audi A8 L 60 TFSI e quattro na napędzie elektrycznym rozpędza się maksymalnie do 135 km/h, a zasięg jazdy elektrycznej w jego przypadku wynosi zgodnie z normą WLTP do 46 km.

    Inteligentne tryby jazdy i udoskonalony predyktywny asystent wydajności

    Strategia napędu hybrydowego typu plug-in jest tak ułożona, by kierowca A8 mógł większość codziennych przejazdów pokonywać na napędzie elektrycznym. Na jednym z dwóch wyświetlaczy systemu MMI (dolnym), znajduje się przycisk „EV“. Używając go, kierowca w każdej chwili może zadecydować, czy i jak chciałby zaingerować we współpracę obu silników. Luksusowa limuzyna z napędem hybrydowym typu plug-in startuje w trybie „EV” i porusza się wtedy wyłącznie na napędzie elektrycznym. Silnik spalinowy uaktywnia się dopiero wtedy, gdy kierowca mocniej, przełamując opór, wciśnie pedał gazu – punkt wyczuwalnego oporu jest zmienny i zależy od aktualnie dostępnej mocy napędu elektrycznego.

    W trybie „Hybrid”, do działania gotowe są dwa tryby operacyjne: „Auto” i „Hold”. W trybie „Auto”, po włączeniu prowadzenia do celu w nawigacji MMI plus (element wyposażenia standardowego), automatycznie uaktywnia się predyktywna strategia napędu. Ponadto ładowanie akumulatora przebiega tu inteligentnie i jest optymalnie rozłożone na całą drogę, uwzględniając dłuższe odcinki pokonywane na napędzie wyłącznie elektrycznym oraz konieczność częstego zatrzymywania się np. w korkach, czy na skrzyżowaniach. Predyktywna strategia napędu nakłania do możliwie długich odcinków pokonywanych czysto elektrycznie i do maksymalnego wykorzystania mocy akumulatora.

    Tryb „Hold” działa zgodnie z inną strategią. Tutaj– dzięki rekuperacji i przesunięciu punktu obciążenia, czyli dzięki zdefiniowanym ingerencjom w zarządzanie silnika 3.0 TFSI – z minimalnymi tylko wahaniami utrzymywany jest stały stan naładowania akumulatora. W ten sposób np. jazda w przestrzeni miejskiej, po dłuższym odcinku pokonanym w trybie jazdy konwencjonalnej, będzie przebiegać w trybie czysto elektrycznym, tj. bezemisyjnej i prawie bezgłośnej.

    Strategia operacyjna Audi A8 L 60 TFSI e quattro , do planowania zarządzania napędami wykorzystuje różne dane. Główny nacisk kładziony jest zawsze na optymalizację komfortu jazdy i zużycia energii, a także na ograniczenie do minimum emisji CO2. Jeśli chodzi o planowanie podróży na duże odległości, strategia uwzględnia długość i profil trasy, a także informacje o ruchu pozyskiwane na bieżąco online oraz styl jazdy kierowcy. W prognozie krótkoterminowej standardowy system predyktywnego asystenta wydajności (PEA) dostarcza informacji z bezpośredniego otoczenia pojazdu. Dane te pobierane są bezpośrednio z systemu nawigacji i dotyczą na przykład ograniczeń prędkości, rodzajów dróg, wzniesień i spadków terenu. System uwzględnia również dane pozyskiwane z kamery i z radarów monitorujących ruch uliczny.

    Fazy, w których kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu są również niezmiernie ważne dla osiągnięcia maksymalnej wydajności Audi A8 L 60 TFSI e quattro. W takich sytuacjach kontrolę nad systemami napędowymi przejmuje predyktywny asystent wydajności. Decydując o tym czy samochód pojedzie w danej chwili w trybie biegu jałowego z wyłączonym silnikiem, czy w trybie żaglowania i rekuperacji – czyli odzyskiwania energii kinetycznej i jej zamiany w energię elektryczną – system opiera się na danych pozyskiwanych z nawigacji uwzględniając dodatkowo np. odległość od pojazdu poruszającego się przed nami. Rekuperując, flagowy model Audi może odzyskać maksymalnie 25 kW energii elektrycznej.

    Ponadto silnik elektryczny odpowiedzialny jest za wszystkie lekkie i średnie przyhamowania do 0,3 g, czyli za ponad 90 procent wszystkich manewrów hamowania w codziennym użytkowaniu pojazdu. Dopiero przy energicznym hamowaniu współpracuje z hamulcami hydraulicznymi. Dzięki zaawansowanemu zestrojeniu, przejście (z ang. tzw. „blending”) między hamowaniem elektrycznym a hydraulicznym przebiega prawie niezauważalnie. Podczas hamowania, Audi A8 L 60 TFSI e quattro ma moc rekuperacji do 80 kW.

    Jeśli aktywny jest korzystający z radaru adaptacyjny tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami adaptive cruise control (ACC), to predyktywny asystent wydajności PEA wspiera kierowcę nie tylko podczas hamowania, ale także podczas przyspieszania – co wpływa na zmniejszenie spalania benzyny. Jeśli tempomat ACC jest wyłączony, to kierowca otrzymuje wskazówki, kiedy z uzasadnionych przyczyn powinien zdjąć nogę z gazu. Czuje wtedy impuls
    w aktywnym pedale przyspieszenia i widzi odpowiednie informacje na ekranie standardowego w tym modelu systemu Audi virtual cockpit oraz na wyświetlaczu danych na szybie head-up display (dostępnym w opcji). Symbole szczegółów – przykładowo skrzyżowań, tablic z nazwami miejscowości i pojazdów jadących przed nami – informują o zalecanej redukcji prędkości.

    Audi A8L w wersji Extended

    W kokpicie cyfrowym Audi virtual cockpit i na wyświetlaczu standardowego systemu obsługi MMI touch response, kierowca może wyświetlić wiele informacji na temat elektrycznego trybu jazdy. Są to: miernik mocy, zasięg i przepływy energii w obu jednostkach napędowych. Miernik mocy jako centralny wyświetlany element dostarcza m. in. informacji o maksymalnej mocy elektrycznej czy o rekuperacji.

    Oprócz przycisku „EV”, kierowca A8 L 60 TFSI e quattro dysponuje także drugą możliwością wpływania na charakter jazdy – systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Dzięki trybom „comfort”, „efficiency”, „auto” i „dynamic”, może określić ustawienia napędu, pneumatycznego zawieszenia i układu kierowniczego.
    W zależności od ustawień, przy naciśnięciu na pedał gazu zmienia się także sposób współpracy napędów.

    Jeśli dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji „S”, to silnik elektryczny wspiera jednostkę spalinową 3.0 TFSI, wykorzystując w celu zwiększenia dynamiki i zwrotności funkcję boostingu. Tzw. „jazda na luzie” jest tu wtedy zablokowana – tym samym silnik elektryczny rekuperuje zawsze wtedy, gdy kierowca zdejmie nogę z prawego pedału.

    Dźwięk dla lepszego bezpieczeństwa: akustyczny system ostrzegania przed pojazdem

    W celu ostrzegania pieszych i rowerzystów w ruchu ulicznym, Audi A8 L 60 TFSI e quattro standardowo generuje syntetyczny e-dźwięk. Akustyczny system ostrzegania (AVAS) zgodnie z dyrektywą unijną jest wyraźnie słyszalny do prędkości 20 km/h i stopniowo zanika wraz z rosnącą prędkością. Dźwięk ten wytwarza mała skrzynka z elektroniką, a emituje go głośnik w prawym nadkolu.

    Komfortowe: ładowanie w domu i w drodze

    Do elementów standardowego wyposażenia dużej limuzyny z napędem hybrydowym typu plug-in należy tzw. kabel mode 3 do ładowania w publicznych terminalach ładujących. Klienci Audi w Niemczech mogą zaopatrywać swoje gospodarstwa domowe w ekologicznie wytwarzany prąd elektryczny Volkswagen Naturstrom®, który w 100 procentach podchodzi z odnawialnych źródeł energii. Kierowca może wygodnie naładować akumulator także w drodze: własna usługa ładowania oferowana przez Audi – Audi e-tron Charging Service –umożliwia dostęp do ponad 110 tys. punktów ładowania w Europie. Do rozpoczęcia ładowania wystarcza jedna karta – niezależnie od wybranego dostawcy.

    Zarządzanie ładowaniem i wstępne klimatyzowanie auta włączone bez wychodzenia z domu: aplikacja myAudi App

    Przy pomocy aplikacji myAudi App, właściciel Audi A8 L 60 TFSI e quattro może – z poziomu własnego smartfona – skorzystać z usług dostępnych w ofercie Audi connect. Ponadto może sprawdzić stan naładowania akumulatora i aktualny zasięg pojazdu, zaprogramować timer ładowania oraz ma wgląd do statystyk ładowania i spalania. Stacje ładowania są wyświetlane zarówno w aplikacji myAudi App, jak i w nawigacji MMI plus (wyposażenie standardowe) w pojeździe. Kolejną funkcją w A8 z napędem hybrydowym typu plug-in jest wstępne klimatyzowanie pojazdu, jeszcze przed rozpoczęciem jazdy. Elektryczny kompresor klimatyzacji i dogrzewacz w samochodzie wykorzystują prąd z akumulatora wysokiego napięcia albo z gniazda sieciowego i albo ogrzewają wnętrze, albo je chłodzą. Wykorzystując też funkcję wstępnego klimatyzowania  – w aplikacji myAudi App, w timerze, czy też w kluczyku – klient może dodatkowo włączyć ogrzewanie kierownicy, siedzeń, lusterek, przedniej i tylnej szyby oraz wentylowanie siedzeń.

    Charakterystyczne detale stylistyczne i nowoczesne wyposażenia

    Stylistykę zewnętrzną tej serii modelowej o płynnej i eleganckiej linii, uzupełniono w Audi A8 L 60 TFSI e quattro o dyskretne, charakterystyczne elementy stylistyczne. Najbardziej rzucającą się w oczy cechą luksusowej limuzyny z napędem hybrydowym typu plug-in jest sygnatura świateł, tożsama z sygnaturą Audi e-tron z czysto elektrycznym napędem. Tworzy ją pięć poziomych segmentów świateł do jazdy w dzień, umieszczonych przy zewnętrznych krawędziach bocznych wlotów powietrza. Ponadto zderzak zdobi chromowana listwa, a klamki w drzwiach mają chromowane wstawki. Tył akcentuje dyfuzor z chromowaną klamrą. Audi A8 L 60 TFSI e quattro standardowo jeździ na ekskluzywnych, 19-calowych kołach z aluminium. Są one stylizowane na pięcioramienne turbiny, a stylistyka ta jest optymalna pod względem aerodynamiki.

    Przestronne wnętrze Audi A8 L 60 TFSI e quattro gwarantuje atmosferę relaksu niczym w luksusowym apartamencie. Możliwości w zakresie wyposażenia są prawie nieograniczone. Najbardziej prestiżowe miejsce to miejsce z tyłu, za przednim pasażerem – dostępne jest tu opcjonalne siedzenie relaksujące z wieloma możliwościami regulacji i ogrzewanym podnóżkiem z funkcją masażu stóp. Ponad 30 systemów wsparcia kierowcy dostarczanych przez Audi dla tej hybrydowej limuzyny typu plug-in zebrano w pakietach „Miasto” i „Podróż”. W zakresie świateł, oferta rozciąga się aż po reflektory diodowe HD Matrix ze światłem laserowym Audi i tylnymi światłami wykonanymi w technice OLED.

    audi audia8 audia8l
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Może Cię również Zainteresować

    Skradziony w polsce Mercedes prawie dotarł do Dubaju – historia, która zatrzymała się w Antwerpii

    12 września 2025

    Cztery pierścienie i trzy paski – Adidas oficjalnym partnerem zespołu Audi w F1

    10 września 2025

    Nowe BMW i3 pojawi się na rynku w 2026 roku

    14 sierpnia 2025
    Dodaj komentarz
    Dodaj komentarz Anuluj odpowiedź

    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023
    7.0

    U Fukiera – dobre, polskie jedzenie w europejskich cenach [Recenzja]

    16 listopada 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    Nasze sociale
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    Najnowsze

    Seiko Prospex Alpinist: Nowa odsłona kultowej kolekcji dla odkrywców

    LuxVibe.pl10 października 2025

    Seiko po raz kolejny udowadnia, że potrafi łączyć tradycję z nowoczesnością, prezentując trzy nowe modele…

    Bitcoin za torebkę? Jak kryptowaluty zmieniają świat luksusowej mody

    LuxVibe.pl9 października 2025

    Cyfrowa rewolucja puka do drzwi luksusowych butików, a walutą tej zmiany są kryptowaluty. Jeszcze do…

    Gdzie mieszka dobrobyt? Nowa definicja bogactwa w Polsce

    LuxVibe.pl8 października 2025

    W czasach, gdy inflacja, koszty życia i oczekiwania rosną w szybkim tempie, pojęcie „bycia bogatym”…

    O nas
    O nas

    LuxVibe.pl to lifestylowy magazyn o luksusie, stylu życia i pieniądzach. Prezentujemy najlepsze usługi, produkty i miejsca w Polsce oraz na całym świecie.

    Najnowsze

    Seiko Prospex Alpinist: Nowa odsłona kultowej kolekcji dla odkrywców

    10 października 2025

    Bitcoin za torebkę? Jak kryptowaluty zmieniają świat luksusowej mody

    9 października 2025

    Gdzie mieszka dobrobyt? Nowa definicja bogactwa w Polsce

    8 października 2025
    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023
    7.0

    U Fukiera – dobre, polskie jedzenie w europejskich cenach [Recenzja]

    16 listopada 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Kontakt
    • Media o nas
    • Praca
    • Reklama
    © 2025 LuxVibe.pl

    Wpisz czego szukasz i wciśnij Enter, aby wyszukać. Kliknij Esc, aby anulować.