Close Menu
    Ostatnie

    Zapach triumfu: Trump reklamuje perfumy „Victory 45‑47” – złoto, siła i kontrowersje

    1 lipca 2025

    Założyciel Reeboka uruchamia kosmiczny startup z butami w kosmosie

    26 czerwca 2025

    Elon Musk nie używa komputera. Tak twierdzi prawnik miliardera

    24 czerwca 2025
    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    5.0

    Pierwsza klasa Pendolino. Czy warto dopłacić? [Recenzja]

    8 grudnia 2021
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    LuxVibe.plLuxVibe.pl
    Subskrybuj
    • Biżuteria

      Bulgari prezentuje najcieńszy na świecie zegarek

      7 kwietnia 2025

      Leonardo DiCaprio nowym ambasadorem Rolexa! Dlaczego ten duet to idealne połączenie?

      28 lutego 2025

      Luksusowy smartwatch 2025: Tag Heuer Connected vs Hublot Big Bang E – który wybrać?

      15 lutego 2025

      Louis Vuitton Tambour Convergence. Wyjatkowy zegarek z „okienkiem”

      29 stycznia 2025

      Tiffany & Co., Pharrell Williams i latające diamenty

      28 stycznia 2025
    • Dom

      Nieruchomość dnia: Nietuzinkowa rezydencja w Wawrze

      10 czerwca 2025

      Rząd nie dał rady, ale internauci już tak. Jawne ceny mieszkań dzięki Deweloperuch.pl

      20 marca 2025

      Mercedes oprócz samochodów buduje też… apartamentowce!

      9 lutego 2025

      Robert Lewandowski ma nową willę na Majorce!

      29 stycznia 2025

      Dom Waltera White’a z „Breaking Bad” wystawiony na sprzedaż

      10 stycznia 2025
    • Hitech
      1. Hitech
      2. Gadżety
      3. Zobacz wszystko

      Premiera serii Samsung Galaxy S25 

      23 stycznia 2025

      100 cali prosto z podłogi. Poznajcie ekran XGIMI Ascend

      9 stycznia 2025

      Tajemniczy milioner zamówił smartfon Huawei Mate XT z 18-karatowego złota

      6 stycznia 2025

      Najdroższy komputer Apple. Co otrzymamy w cenie mieszkania?

      2 lipca 2024

      Ten przenośny głośnik jest nie tylko stylowy, ale i oferuje sporą moc

      8 kwietnia 2025

      Casio nie ma smartwatcha, ale ma Casio MTG-B2000YBD G-Shock

      4 kwietnia 2025

      Korg Handytraxx to gramofony dla domowych DJów i audiofila

      27 stycznia 2025

      Ultrahuman, czyli luksusowe smart pierścionki

      23 stycznia 2025

      Realme GT 7 Dream Edition: Nowy gracz na rynku flagowców

      28 maja 2025

      Ten przenośny głośnik jest nie tylko stylowy, ale i oferuje sporą moc

      8 kwietnia 2025

      Casio nie ma smartwatcha, ale ma Casio MTG-B2000YBD G-Shock

      4 kwietnia 2025

      Korg Handytraxx to gramofony dla domowych DJów i audiofila

      27 stycznia 2025
    • Moda

      Zapach triumfu: Trump reklamuje perfumy „Victory 45‑47” – złoto, siła i kontrowersje

      1 lipca 2025

      Założyciel Reeboka uruchamia kosmiczny startup z butami w kosmosie

      26 czerwca 2025

      LVMH na rozdrożu: czy Arnault zda egzamin w erze spowolnienia luksusu?

      24 czerwca 2025

      Balenciaga Zero Shoe – rewolucja czy ekstrawagancja?

      9 czerwca 2025

      Prada przejmuje Versace za 1.25 miliarda euro

      10 kwietnia 2025
    • Moto
      1. Motoryzacja
      2. Sport
      3. Zobacz wszystko

      BMW iX 2026. Flagowy elektryk z ulepszeniami

      30 stycznia 2025

      Porsche Taycan ustanawia rekord Guinnessa

      30 stycznia 2025

      Cadillac wchodzi w elektryczne SUVy modelem 2026 Cadillac Lyriq-V

      23 stycznia 2025

      BMW Alpina B8 GT. Prawdziwa motoryzacja jeszcze żyje

      22 stycznia 2025

      Elektryczny motocykl Trevor DTRe Vince

      31 marca 2025

      Audi kolejny rok wspiera polski golf

      24 czerwca 2024

      McLaren stworzył najmocniejszy rower eletryczny na świecie

      21 maja 2024

      Piłka z finału Mistrzostw Świata 2022 w piłce nożnej trafi na aukcję

      28 kwietnia 2023

      Nowe Audi A6 e-hybrid: Połączenie mocy i ekologii

      26 maja 2025

      BMW notuje niemal 33% wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych!

      11 kwietnia 2025

      Elektryczny motocykl Trevor DTRe Vince

      31 marca 2025

      Mercedes-AMG prezentuje koncept elektrycznego supersamochodu

      11 marca 2025
    • Podróże

      Villas Katarina Skadar Lake – oaza spokoju nad Jeziorem Szkoderskim

      11 kwietnia 2025

      To ulubiony kierunek wakacyjny Polaków. Minister zapowiada hitowe połączenie kolejowe!

      7 kwietnia 2025

      Przetestowaliśmy hotel reprezentacji Polski w piłce nożnej. Luksus i doskonałe warunki

      20 marca 2025

      Ta niezniszczalna walizka przeżyje całe Twoje podróżnicze życie

      19 lutego 2025

      Presidential – Dawny Hotel Marriott z decyzja o wstrzymaniu działalności!

      11 lutego 2025
    • Samoloty & Jachty
      1. Jachty
      2. Samoloty
      3. Zobacz wszystko

      BRABUS Shadow 1200 Cross Top Black Ops Signature Edition. Motorówka z V10 i turbo prędkością

      24 stycznia 2025

      MasterCraft XStar 25 to najpotężniejsza motorówka do holowania

      22 stycznia 2025

      Polska potęga w budowie jachtów. Jesteśmy na pierwszym miejscu w Europie!

      20 stycznia 2025

      86-metrowy superjacht zdemolował nabrzeże w znanym porcie!

      15 października 2024

      Katarscy szejkowie podarowali Donaldowi Trumpowi latający pałac w prezencie!

      15 maja 2025

      Boeing tracił w 2024 roku 37 milionów dolarów dziennie!

      27 stycznia 2025

      Bombardier otwiera salon Aviator Lounge w Monaco Yacht Club

      14 czerwca 2024

      Samolot LOT w nowym malowaniu

      22 listopada 2023

      Katarscy szejkowie podarowali Donaldowi Trumpowi latający pałac w prezencie!

      15 maja 2025

      Jetson One eVTOL to mini samolot z turbo przyśpieszeniem

      31 marca 2025

      Boeing tracił w 2024 roku 37 milionów dolarów dziennie!

      27 stycznia 2025

      BRABUS Shadow 1200 Cross Top Black Ops Signature Edition. Motorówka z V10 i turbo prędkością

      24 stycznia 2025
    • Styl Życia
      1. Drink
      2. Food
      3. Miejsca
      4. Pieniądze
      5. Zobacz wszystko

      Jak wybrać idealny kieliszek do wina

      11 czerwca 2025

      Jack Daniel’s 14-letnia Tennessee whiskey – Nowy wymiar smaku

      24 marca 2025

      Wódka z Polski oficjalnym sponsorem Formuły 1!

      6 marca 2025

      London Botnical Spirit. Nowy bezalkoholowy gin od ISH

      24 stycznia 2025

      Pierwsze na świecie luksusowe czekoladki o smaku… ostryg!

      7 kwietnia 2025

      Arco by Paco Pérez z gwiazdką Michelin jako pierwsza restauracja w Trójmieście!

      20 czerwca 2024

      50 najlepszych restauracji na świecie. Znamy listę!

      7 czerwca 2024

      Najlepsza restauracja w Polsce 2024. Znamy zwycięzcę!

      9 maja 2024
      9.0

      Restauracja Bursztynova w Warszawie. Miejsce w którym królują polskie sery [Recenzja]

      7 marca 2025
      8.8

      Restauracja Ratuszova w Poznaniu – miejsce, które zachwyca smakiem i atmosferą [Recenzja]

      17 stycznia 2025
      8.8

      Ma Maison Michel Moran. Byliśmy w restauracji gwiazdy TVN [Recenzja]

      8 stycznia 2025

      Znane Warszawskie wieżowce do wyburzenia. Co powstanie na ich miejscu?

      5 stycznia 2025

      Pole między blokami za 11 mln zł – niezwykła parcela w Lublinie jednak na sprzedaż!

      16 czerwca 2025

      Deficyt budżetu Polski po maju: szokujące dane Ministerstwa Finansów

      16 czerwca 2025

      Zarobki Polaków w 2025 roku: Rekordy i wyhamowanie – co to oznacza dla Twojego portfela?

      21 maja 2025

      Ile zarabia papież? Sekrety finansów głowy kościoła katolickiego

      22 kwietnia 2025

      Elon Musk nie używa komputera. Tak twierdzi prawnik miliardera

      24 czerwca 2025

      Założyciel komunikatora Telegram pozostawi swój ogromny majątek o wartości 17 miliardów dolarów swoim 106 dzieciom

      20 czerwca 2025

      Pole między blokami za 11 mln zł – niezwykła parcela w Lublinie jednak na sprzedaż!

      16 czerwca 2025

      Deficyt budżetu Polski po maju: szokujące dane Ministerstwa Finansów

      16 czerwca 2025
    LuxVibe.plLuxVibe.pl
    Home»Moto & Sport»Elektryczna radość jazdy: Audi e-tron
    Moto & Sport

    Elektryczna radość jazdy: Audi e-tron

    LuxVibe.plBy LuxVibe.pl9 maja 201909 minut czytania1 Wyświetleń
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Reddit Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Audi e-tron to pierwszy w pełni elektryczny, seryjnie produkowany samochód spod znaku czterech pierścieni. Ten SUV klasy wyższej charakteryzuje się sportowym charakterem i doskonałymi walorami użytkowymi. Dwa silniki elektryczne, w połączeniu z elektrycznym napędem na cztery koła, zapewniają świetne osiągi i łatwość prowadzenia, a duży, wysokonapięciowy akumulator daje podwaliny dla ponad 400 km zasięgu (wg. cyklu jazdy testowej WLTP). Z kompleksową ofertą możliwości ładowania przy pomocy rozwiązań nadających się do korzystania z nich w domu i w podróży, klient cieszyć się może czysto elektryczną jazdą bez konieczności zbędnych kompromisów.

    Audi e-tron jest elektrycznym SUV’em przeznaczonym do wypoczynku i wyjazdów rodzinnych, ale posiadającym również pierwiastek sportowy. Samochód ma 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Oferuje przestrzeń i komfort charakterystyczne dla modeli klasy wyższej produkowanych przez koncern z Ingolstadt. Rozstaw osi to 2928 mm, zatem wewnątrz pojazdu jest dużo miejsca dla czterech pasażerów i ich bagaży. Pojemność bagażnika to 600 litrów, co sprzyja dalekim wyprawom tym elektrycznym SUV’em.

    Imponująca wydajność w każdym terenie: napęd i dynamika

    Wydajność, osiągi i cisza – Audi e-tron jest doskonałym przykładem doświadczeń z jazdy w zupełnie nowej erze. Dwa silniki elektryczne napędzają elektrycznego SUV’a z dużą mocą, bez emisji zanieczyszczeń i prawie bezgłośnie. Moc systemowa napędu to nawet 300 kW, a moment obrotowy to 664 Nm. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest w ułamkach sekundy i zapewnia ogromną siłę ciągu. Od 0 do 100 km/h Audi e-tron przyspiesza w 5,7 sekundy. Prędkość maksymalna, to ograniczone elektronicznie 200 km/h.

    Nowa generacja napędu quattro – elektryczny napęd na cztery koła – zapewnia doskonałą trakcję i prowadzenie w każdym terenie i w każdych warunkach pogodowych. Dzięki takiemu napędowi możliwa jest ciągła i w pełni zmienna dystrybucja momentu obrotowego pomiędzy osiami. Cały proces zachodzi w ułamkach sekundy. W większości przypadków, elektryczny SUV w celu osiągnięcia najwyższej sprawności używa tylko tylnego silnika. Jeśli kierowca potrzebuje więcej mocy niż silnik ten może dostarczyć, elektryczny napęd na cztery koła przekazuje tyle momentu obrotowego na koła osi przedniej, ile akurat potrzeba. Dzieje się tak również predykatywne – przed poślizgiem na oblodzonej jezdni, podczas szybkiego pokonywania zakrętu lub w przypadku podsterowności i nadsterowności pojazdu. Dynamiczne talenty Audi e-tron ujawniają się zwłaszcza w warunkach słabej przyczepności, np. na śniegu.

    Kluczowym czynnikiem sportowego charakteru i doskonałej dynamiki poprzecznej tego samochodu, jest niskie położenie i centralna pozycja montażowa elementów napędu. System akumulatorów jest optymalnie dopasowany do wymiarów Audi e-tron. Umieszczono go pomiędzy osiami i nadano formę płaskiego, szerokiego bloku zamontowanego tuż pod kabiną pasażerską. Takie ułożenie sprawia, że środek ciężkości Audi e-tron znajduje się w miejscu podobnym, co środek ciężkości limuzyny. Rozkład obciążeń osi jest doskonale wyważony i wynosi niemal 50:50.

    Za pomocą Audi drive select kierowca może różnicować charakterystyki prowadzenia Audi e-tron w siedmiu wariantach zależnych od sytuacji, warunków na drodze i osobistych preferencji. System ten wpływa również na pracę standardowego zawieszenia pneumatycznego z adaptacyjnymi amortyzatorami. W wyniku zmian chrakterystyki zauważyć i odczuć można ogromną różnicę pomiędzy komfortem płynnego toczenia się, a sportowym, stabilnym prowadzeniem. Pneumatyczne sprężyny indywidualnie dostosowują się do warunków drogowych. W zależności od prędkości i preferencji kierowcy, zmieniają też wysokość zawieszenia nawet o 76 mm. Podczas dłuższych podróży, niżej zawieszona karoseria wpływa na poprawę aerodynamiki, co z kolei skutkuje zwiększeniem zasięgu. 

    Wysoka wydajność: rekuperacja, aerodynamika i zarządzanie temperaturą

    Wg. założeń cyklu WLTP, Audi e-tron na jednym ładowaniu pokonuje ponad 400 km. Wartość ta jest uzyskiwania przede wszystkim dzięki nowoczesnemu układowi rekuperacji, odpowiadającemu za odzyskiwanie energii wystarczającej potem na pokrycie zapotrzebowania na ok. 30 procent zasięgu. Elektryczny SUV odzyskuje energię na dwa sposoby: podczas żeglowania, gdy kierowca zwalnia pedał gazu oraz podczas hamowania, gdy kierowca wciska pedał hamulca. W obu przypadkach silniki elektryczne zachowują się jak generatory, przemieniając energię kinetyczną w energię elektryczną. Jeśli przyspieszenie ujemne osiąga wartość do 0,3 g, elektryczny SUV rekuperuje energię wyłącznie za pomocą silników elektrycznych. Dzieje się tak przez ponad 90 procent czasu jazdy. Hamulce nie są aktywne aż do momentu, w którym kierowca wciśnie pedał hamulca by zahamować z mocą większą niż 0,3 g. Dzięki nowej koncepcji elektrohydraulicznego uruchamiania hamulców, reagują one bardzo szybko. Audi jest pierwszym na świecie producentem z branży motoryzacyjnej, który zastosował tego typu rozwiązanie w seryjnie produkowanym samochodzie elektrycznym. Podczas hamowania, które rozpocznie się przy prędkości 100 km/h, Audi e-tron może odzyskać energię elektryczną o maksymalnej wartości 300 Nm i 220 kW. Odpowiada to ponad 70 procentom zużytej energii operacyjnej. Żaden inny seryjnie produkowany samochód nie osiąga takich wartości. Zintegrowany elektrohydraulicznie system sterowania hamulcami, osobno dla każdej z osi, w zależności od sytuacji drogowej decyduje, czy SUV wykorzysta do rekuperacji silnik elektryczny, hamulce konwencjonalne, czy kombinację obu tych elementów. Przejście pomiędzy hamowaniem elektrycznym, a hydraulicznym, jest płynne i niezauważalne.

    Innym kluczowym czynnikiem wpływającym na wysoką wydajność Audi e-tron jest zaawansowana aerodynamika. Jednym z najważniejszych elementów tej koncepcji są opcjonalne wirtualne lusterka zewnętrzne – rozwiązanie użyte po raz pierwszy w modelu produkowanym seryjnie. W każdym ze wsporników lusterek na drzwiach znajduje się mała kamera, obraz z której wyświetlany jest na wysoko kontrastowych ekranach z diod organicznych OLED umieszczonych wewnątrz pojazdu. Inne rozwiązania aerodynamiczne, takie jak pneumatyczne zawieszenie i w pełni osłonięte podwozie, którego elementem jest aluminiowa płyta chroniąca wysokonapięciowy akumulator, spełniają swe zadania ukryte przed ludzkim wzrokiem. Rozwiązania te, podobnie jak regulowany wlot powietrza chłodzącego, redukują opór powietrza. Wlot zawiera kanały wykorzystywane do chłodzenia przednich hamulców i służy jako punkt styku kompleksowego systemu zarządzania ciepłem ze standardową pompą ciepła. Zalety systemu zarządzania ciepłem to niezachwiana, wysoka wydajność nawet przy dużych obciążeniach, duża żywotność akumulatora i możliwość szybkiego ładowania prądem stałym.

    Wyposażone w wirtualne lusterka zewnętrzne Audi e-tron osiąga wartość cd rzędu 0,27, co jest najlepszym wynikiem w segmencie pojazdów typu SUV. Przy standardowym profilu użytkowania pojazdu, taki współczynnik oporu daje przewagę ok. 40 km na jednym ładowaniu, porównując do podobnego, konwencjonalnie napędzanego pojazdu.

    Inteligentne rozwiązania do wykorzystania w domu i w drodze: koncepcje ładowania

    Audi e-tron jest pierwszym seryjnie produkowanym pojazdem, który można naładować prądem stałym z mocą do 150 kW na stacji szybkiego ładowania. Oznacza to, że samochód w około pół godziny gotów jest do pokonania kolejnego odcinka długiej podróży. Elektryczny SUV może być też ładowany prądem zmiennym z mocą 11 kW, a opcjonalnie z mocą 22 kW. Usługa własna Audi: e-tron Charging Service, daje właścicielom tego samochodu łatwy dostęp do 80 procent publicznych stacji ładowania w Europie. Bez znaczenia, czy prąd stały, czy zmienny, 11 kW, czy 150 kW – wszystkim czego potrzebuje tu kierowca do rozpoczęcia procesu ładowania, jest specjalna karta. Procedura stanie się jeszcze łatwiejsza po uruchomieniu w roku 2019 funkcji Plug & Charge (podłącz i ładuj). Z jej pomocą samochód sam autoryzuje się na stacji ładowania i uruchamia ją automatycznie.

    Audi oferuje też różne rozwiązania dla ładowania akumulatorów w domu. Standardowy, mobilny system ładowania można podłączyć do domowego gniazdka 230 V lub do trójfazowego gniazda 400 V. Opcjonalny system ładowania connect podwaja moc ładowania do 22 kW. W połączeniu z domowym systemem zarządzania energią, dostępne są w nim takie funkcje jak ładowanie w godzinach, w których prąd elektryczny jest tańszy, czy ładowanie energią słoneczną pozyskiwaną z domowego systemu fotowoltaicznego. Klienci Audi mogą zarządzać wszystkimi procesami ładowania oraz wstępnym klimatyzowaniem pojazdu za pośrednictwem aplikacji myAudi na smartfonie. 

    Zelektryfikowana wizualizacja: wnętrze i wygląd zewnętrzny auta

    Audi e-tron odzwierciedla podstawową formalną stylistykę Audi, przełożoną na język ery elektrycznej przez nowe, stylistycznie zdefiniowane szczegóły. Audi e-tron, podobnie jak wszystkie SUV’y marki z czterema pierścieniami w logo, nosi w przodzie ośmiokątny grill osłony chłodnicy Singleframe z pionowym ożebrowaniem. Jego korpus jest w dużej mierze zamknięty i pomalowany w kolorze platynowo szarym, co podkreśla cechy tego w pełni elektrycznego modelu. Przy dolnej krawędzi reflektorów diodowych, cztery poziome pasma świetlne tworzą specyficzną dla e-tron sygnaturę świateł do jazdy w dzień. Po raz pierwszy są one zintegrowane bezpośrednio z reflektorami. Ekspresyjna stylistyka nadproży z czarnymi wstawkami wizualizuje umiejscowienie akumulatora – centrum energetycznego Audi e-tron. Przetłoczenia w szerokim dyfuzorze z tyłu auta zwracają uwagę na to, że jest ono pozbawione rur wydechowych. Pomarańczowe logo e-tron na gnieździe ładowania oraz zaciski hamulców opcjonalnie malowane w tym samym kolorze, nawiązują do oznakowania w ten sposób źródeł wysokiego napięcia.

    Kolorowe akcenty, podobne do powyższego, występują również w przestronnym wnętrzu, którego stylistyka oddaje wydajność, inteligencję i lekkość. Duży stylistyczny łuk, w który zgrabnie wkomponowano opcjonalne wirtualne lusterka zewnętrzne, rozciąga się przez całą szerokość deski rozdzielczej, od jednych drzwi do drugich. Cyfryzację we wnętrzu auta wyniesiono na zupełnie nowy poziom. Konsola tunelu środkowego spoczywa na otwartych ściankach bocznych. Nad nią wyraźnie unosi się podłokietnik z wbudowanym przyciskiem zmiany trybów, który kierowca obsługuje kciukiem i palcem wskazującym. Lekkość i wydajność połączono tu w jedno.

    Cały obszar przed i za kierownicą koncentruje się na kierowcy, a dwa duże ekrany systemu MMI touch response skierowane są w jego stronę. Ekrany zastąpiły prawie wszystkie przełączniki i pokrętła. Wiele funkcji można też wywołać przy pomocy systemu głosowego. Kierowca wybrać może jeden z dwóch widoków standardowego systemu Audi virtual cockpit. Wszystkie wyświetlane na nim informacje charakteryzują się wyraźną grafiką o wysokiej rozdzielczości. Opcjonalny system Audi virtual cockpit plus oferuje trzeci widok ekranu, podkreślający elektryczny system napędowy pojazdu. Wszechstronny komfort w połączeniu z wysokiej jakości materiałami i doskonałym wykonaniem sprawiają, że mobilność elektryczna jest wyjątkowym doświadczeniem.

    Connectivity najwyższej klasy: infotainment i systemy wsparcia

    Audi e-tron wyposażone jest standardowo w najwyższej klasy centralę multimedialną MMI navigation plus, w skład której wchodzą standard transmisji danych LTE Advanced i hotspot Wi-Fi. System nawigacji inteligentnie sugeruje dojazd do punktu docelowego, bazując na poprzednio wybieranych drogach. Wybór uzupełniany jest sugestiami planera przebiegu trasy e-tron. Planer wyświetla dogodny przebieg trasy, oznaczając na nim punkty ładowania akumulatorów. System nawigacji bierze pod uwagę nie tylko stan naładowania akumulatorów, ale również sytuację drogową. W kalkulacji czasu przyjazdu ujęty jest czas potrzebny na ładowanie.

    Cała gama systemów wsparcia kierowcy czyni jazdę Audi e-tron o wiele bardziej relaksującą. Należy do nich asystent wydajności, który pomaga kierowcy jechać ekonomicznie, uruchamiając automatyczną rekuperację i dając mu z wyprzedzeniem odpowiednie sygnały wyświetlane w Audi virtual cockpit. Do identyfikacji otoczenia drogowego i trasy system używa czujników radarowych, obrazów pozyskiwanych z kamery, danych nawigacji i informacji Car-to-X. W połączeniu z adaptacyjnym asystentem jazdy, asystent wydajności może predyktywnie wyhamowywać i przyspieszać Audi e-tron. Systemom wspomagającym towarzyszy centralny sterownik systemów wsparcia kierowcy, bez ustanku obliczający dokładny model otoczenia pojazdu. W zależności od wybranej opcji, dane pozyskiwane są nawet z pięciu czujników radarowych, z sześciu kamer i dwunastu czujników ultradźwiękowych.

    Audi e-tron będzie pierwszym modelem spod znaku czterech pierścieni, który pozwoli klientom, gdy zajdzie taka potrzeba, na aktywowanie pewnych funkcji za pomocą internetu. Będzie to dostępne pod koniec 2019 roku. W ten sposób będzie można na przykład rozbudować diodowe reflektory do poziomu reflektorów diodowych Matrix z inteligentnie sterowaną wiązką świateł drogowych oraz dodawać kolejne systemy wspomagania kierowcy i systemy infotainment, takie jak radio cyfrowe DAB+, czy Audi smartphone interface.

    Pierwsze dostawy: na początku 2019

    audi etron
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Może Cię również Zainteresować

    Nowe Audi A6 e-hybrid: Połączenie mocy i ekologii

    26 maja 2025

    BMW notuje niemal 33% wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych!

    11 kwietnia 2025

    Elektryczny motocykl Trevor DTRe Vince

    31 marca 2025
    Dodaj komentarz
    Dodaj komentarz Anuluj odpowiedź

    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    5.0

    Pierwsza klasa Pendolino. Czy warto dopłacić? [Recenzja]

    8 grudnia 2021
    Nasze sociale
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    Najnowsze

    Zapach triumfu: Trump reklamuje perfumy „Victory 45‑47” – złoto, siła i kontrowersje

    LuxVibe.pl1 lipca 2025

    Donald Trump, znany z zamiłowania do luksusu i prowokacji, ponownie wykroczył poza świat polityki, reklamując…

    Założyciel Reeboka uruchamia kosmiczny startup z butami w kosmosie

    LuxVibe.pl26 czerwca 2025

    Joe Foster, współzałożyciel Reeboka, który w 1958 roku zapoczątkował markę wartą miliardy, ponownie sięgnął po…

    Elon Musk nie używa komputera. Tak twierdzi prawnik miliardera

    LuxVibe.pl24 czerwca 2025

    Czy światowej sławy miliarder, twórca Tesli, SpaceX i Neuralink, może funkcjonować bez używania komputera? Według…

    O nas
    O nas

    LuxVibe.pl to lifestylowy magazyn o luksusie, stylu życia i pieniądzach. Prezentujemy najlepsze usługi, produkty i miejsca w Polsce oraz na całym świecie.

    Najnowsze

    Zapach triumfu: Trump reklamuje perfumy „Victory 45‑47” – złoto, siła i kontrowersje

    1 lipca 2025

    Założyciel Reeboka uruchamia kosmiczny startup z butami w kosmosie

    26 czerwca 2025

    Elon Musk nie używa komputera. Tak twierdzi prawnik miliardera

    24 czerwca 2025
    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    5.0

    Pierwsza klasa Pendolino. Czy warto dopłacić? [Recenzja]

    8 grudnia 2021
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Kontakt
    • Media o nas
    • Praca
    • Reklama
    © 2025 LuxVibe.pl

    Wpisz czego szukasz i wciśnij Enter, aby wyszukać. Kliknij Esc, aby anulować.