Close Menu
    Ostatnie

    Reżyser „Ojca Chrzestnego” bankrutem? Musiał sprzedać swój skarb!

    9 grudnia 2025

    Zemsta niemieckich inżynierów? Setki luksusowych aut w Rosji nagle przestało działać!

    5 grudnia 2025

    Brabus 800 Cabrio: Mercedes zaspał, więc tuner stworzył potwora bez dachu

    4 grudnia 2025
    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023
    7.0

    U Fukiera – dobre, polskie jedzenie w europejskich cenach [Recenzja]

    16 listopada 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    LuxVibe.plLuxVibe.pl
    Subskrybuj
    • Biżuteria

      Ten zegarek Casio wygląda jak model za tysiąc złotych, a kosztuje mniej niż kolacja we dwoje

      28 listopada 2025

      100 osób może kupić ten zegarek. Cena zwala z nóg, a technologia zachwyca

      23 listopada 2025

      Zegarek za miliony dolarów i perły starsze niż Twoja prababcia – Tiffany szokuje wystawą!

      20 listopada 2025

      Breitling wypuścił 5 zegarków, które znikną z półek w 24 godziny – zobacz, dlaczego wszyscy je chcą

      19 listopada 2025

      Seiko ma limitowane perełki – kolekcjonerzy oszaleli na ich punkcie!

      14 listopada 2025
    • Dom

      Rolex Submariner na Twoim biurku? To już możliwe, ale cena powala

      9 listopada 2025

      Darłowo w świetle reflektorów: luksusowy apartament sprzedany za blisko 6 mln zł

      27 lipca 2025

      Posiadłość Henryka Sienkiewicza sprzedana za parę groszy. Smutny finał historii po polskim wieszczu

      19 lipca 2025

      Nieruchomość dnia: Nietuzinkowa rezydencja w Wawrze

      10 czerwca 2025

      Rząd nie dał rady, ale internauci już tak. Jawne ceny mieszkań dzięki Deweloperuch.pl

      20 marca 2025
    • Hitech
      1. Hitech
      2. Gadżety
      3. Zobacz wszystko

      Ten głośnik kosztuje tyle co mieszkanie! Sprawdź, co dostaniesz za milion złotych

      17 listopada 2025

      Premiera serii Samsung Galaxy S25 

      23 stycznia 2025

      100 cali prosto z podłogi. Poznajcie ekran XGIMI Ascend

      9 stycznia 2025

      Tajemniczy milioner zamówił smartfon Huawei Mate XT z 18-karatowego złota

      6 stycznia 2025

      Znajdź to, co ważne dzięki Nomad Tracking Card

      8 sierpnia 2025

      Ten przenośny głośnik jest nie tylko stylowy, ale i oferuje sporą moc

      8 kwietnia 2025

      Casio nie ma smartwatcha, ale ma Casio MTG-B2000YBD G-Shock

      4 kwietnia 2025

      Korg Handytraxx to gramofony dla domowych DJów i audiofila

      27 stycznia 2025

      Samsung Galaxy Z TriFold: Czy Twoja kieszeń jest gotowa na 10-calowe kinowe doświadczenie?

      4 grudnia 2025

      Infinix i Pininfarina łączą siły: legendarny włoski design trafi do smartfonów

      27 listopada 2025

      McLaren zrobił słuchawki?! Zobacz, co potrafi sprzęt za 4000 złotych.

      20 listopada 2025

      Ten głośnik kosztuje tyle co mieszkanie! Sprawdź, co dostaniesz za milion złotych

      17 listopada 2025
    • Moda

      Buty, w których zagrasz w Super Nintendo. AIR SNES łączą modę lat 90. z retro gamingiem

      27 listopada 2025

      Szok w świecie luksusu! Rodzinna firma warta miliardy zmienia właściciela – poznaj kulisy

      24 listopada 2025

      Ta kolaboracja wskrzesiła modę z lat 2000! Supreme x True Religion robi furorę

      23 listopada 2025

      Hermès szokuje: nowe perfumy na lato 2025 to zapach CZEGO?!

      20 listopada 2025

      Supreme i Wu-Tang Clan łączą siły w kultowej kolekcji na 30-lecie „Enter the 36 Chambers”

      10 listopada 2025
    • Moto
      1. Motoryzacja
      2. Sport
      3. Zobacz wszystko

      Brabus 800 Cabrio: Mercedes zaspał, więc tuner stworzył potwora bez dachu

      4 grudnia 2025

      Audi wraca do przycisków! Rewolucja w 5 modelach, która zmieni wszystko

      27 listopada 2025

      MINI za 180 tysięcy złotych? Ta limitowana edycja już wywołuje szał wśród kolekcjonerów!

      18 listopada 2025

      545% wzrostu! Ten niemiecki producent zdominował polski rynek aut elektrycznych

      13 listopada 2025

      Luksus w wersji mini. Dlaczego rowerek Bentley to marzenie stylowych dzieciaków?

      20 października 2025

      Skyline e-Bike: luksusowy rower elektryczny zintegrowany z innowacją

      8 sierpnia 2025

      Elektryczny motocykl Trevor DTRe Vince

      31 marca 2025

      Audi kolejny rok wspiera polski golf

      24 czerwca 2024

      Zemsta niemieckich inżynierów? Setki luksusowych aut w Rosji nagle przestało działać!

      5 grudnia 2025

      Brabus 800 Cabrio: Mercedes zaspał, więc tuner stworzył potwora bez dachu

      4 grudnia 2025

      Audi wraca do przycisków! Rewolucja w 5 modelach, która zmieni wszystko

      27 listopada 2025

      BYD detronizuje Bugatti! Elektryczny potwór z Chin osiągnął prędkość, która wydawała się niemożliwa

      23 listopada 2025
    • Podróże

      74-latek wydał 18 mln dolarów na statek z 1914 roku. To, co z nim zrobił, zachwyca cały świat!

      11 listopada 2025

      Rekord w powietrzu — 29 godzin w jedną stronę. China Eastern połączy Szanghaj z Buenos Aires

      17 września 2025

      Tysiące hoteli w Europie pozywa Booking.com – czy wielki gracz turystyczny stoi przed poważnym kryzysem?

      8 sierpnia 2025

      Villas Katarina Skadar Lake – oaza spokoju nad Jeziorem Szkoderskim

      11 kwietnia 2025

      To ulubiony kierunek wakacyjny Polaków. Minister zapowiada hitowe połączenie kolejowe!

      7 kwietnia 2025
    • Samoloty & Jachty
      1. Jachty
      2. Samoloty
      3. Zobacz wszystko

      Ten jacht ma maszt wyższy niż Statua Wolności! Zobaczysz go już w 2030 roku

      25 listopada 2025

      Szpital, łódź podwodna i gaming lounge – co twórca Steam ukrył na swoim superjachcie?

      18 listopada 2025

      Queen Miri: 92 metry pływającego pałacu, który redefiniuje luksus

      22 października 2025

      Kiedy marzenia stają się rzeczywistością – w Gdańsku powstaje największy luksusowy katamaran świata

      26 września 2025

      Katarscy szejkowie podarowali Donaldowi Trumpowi latający pałac w prezencie!

      15 maja 2025

      Boeing tracił w 2024 roku 37 milionów dolarów dziennie!

      27 stycznia 2025

      Bombardier otwiera salon Aviator Lounge w Monaco Yacht Club

      14 czerwca 2024

      Samolot LOT w nowym malowaniu

      22 listopada 2023

      Ten jacht ma maszt wyższy niż Statua Wolności! Zobaczysz go już w 2030 roku

      25 listopada 2025

      Szpital, łódź podwodna i gaming lounge – co twórca Steam ukrył na swoim superjachcie?

      18 listopada 2025

      Queen Miri: 92 metry pływającego pałacu, który redefiniuje luksus

      22 października 2025

      Kiedy marzenia stają się rzeczywistością – w Gdańsku powstaje największy luksusowy katamaran świata

      26 września 2025
    • Styl Życia
      1. Drink
      2. Food
      3. Miejsca
      4. Pieniądze
      5. Zobacz wszystko

      Kawa za 2,5 tysiąca złotych? Jak luksus przenika kawowy rytuał

      6 października 2025

      Jak wybrać idealny kieliszek do wina

      11 czerwca 2025

      Jack Daniel’s 14-letnia Tennessee whiskey – Nowy wymiar smaku

      24 marca 2025

      Wódka z Polski oficjalnym sponsorem Formuły 1!

      6 marca 2025

      Zapomnij o krakowskiej Bottiglierii – NAJLEPSZA restauracja w Polsce jest tutaj!

      6 listopada 2025

      Ekstremalny luksus na talerzu – krab za 5 tys. zł w Gdańsku

      7 sierpnia 2025

      Gorąco? Może loda? To usiądź bo cena tych lodów zwali cię z nóg

      21 lipca 2025

      Pierwsze na świecie luksusowe czekoladki o smaku… ostryg!

      7 kwietnia 2025

      HighGarden Rooftop Lounge – najwyżej położony koktajl bar w UE otwiera się w sercu Warszawy

      7 sierpnia 2025

      Tesla otwiera… bar z hamburgerami serwowanymi przez roboty!

      20 lipca 2025
      9.0

      Restauracja Bursztynova w Warszawie. Miejsce w którym królują polskie sery [Recenzja]

      7 marca 2025
      8.8

      Restauracja Ratuszova w Poznaniu – miejsce, które zachwyca smakiem i atmosferą [Recenzja]

      17 stycznia 2025

      Ulica w Warszawie konkuruje cenami z Paryżem – czynsz przyprawia o zawrót głowy

      24 listopada 2025

      Milionowe pensje w szpitalu tonącym w długach. Wielka dysproporcja budzi oburzenie

      19 listopada 2025

      Złota toaleta za 10 milionów dolarów trafia na aukcję. To najdroższy sedes świata

      2 listopada 2025

      Gdzie mieszka dobrobyt? Nowa definicja bogactwa w Polsce

      8 października 2025

      Reżyser „Ojca Chrzestnego” bankrutem? Musiał sprzedać swój skarb!

      9 grudnia 2025

      Ulica w Warszawie konkuruje cenami z Paryżem – czynsz przyprawia o zawrót głowy

      24 listopada 2025

      Milionowe pensje w szpitalu tonącym w długach. Wielka dysproporcja budzi oburzenie

      19 listopada 2025

      Szef Samsunga ukrywał to przez lata. Teraz cały świat może to zobaczyć

      18 listopada 2025
    LuxVibe.plLuxVibe.pl
    Home»Moto & Sport»Tworzenie modeli RS, czyli jak Audi wykuwa ich charakter
    Moto & Sport

    Tworzenie modeli RS, czyli jak Audi wykuwa ich charakter

    LuxVibe.plBy LuxVibe.pl27 maja 202009 minut czytania
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Reddit Email
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Modele typu RS tworzone przez Audi Sport GmbH, to najbardziej usportowiona awangarda danej rodziny modelowej. Na ich silny charakter składają się stylistyczne zróżnicowanie, codzienne walory użytkowe, świetne osiągi i fascynujące doznania podczas jazdy. Charakter ten wykuwa się dzięki pełnej pasji i precyzyjnej pracy stylistów oraz inżynierów testowych prowadzących prace rozwojowe, a następnie doskonalony jest podczas licznych jazd próbnych przeprowadzanych na całym świecie. Poniżej przybliżamy nieco kulisy prac związanych z tworzeniem modeli typu RS.

    Pętla Północna (die Nordschleife) toru Nürburgring to legenda torów wyścigowych: 20 kilometrów 832 metry ciągłej walki. Każdy kilometr to prawdziwe wyzwanie: „gaz do dechy” na Fuchsröhre, dynamiczne przyspieszenie na odcinku Karussell i skok do przodu na Pflanzgarten. Ponad 80 procent trasy pokonuje się z najwyższą prędkością: maksymalne obciążenie w przyspieszonym tempie, każdy kilometr tutaj, to jak wiele kilometrów na normalnych drogach. Osiem tysięcy kilometrów testu na wytrzymałość na Pętli Północnej odpowiada cyklowi życia jednego samochodu. Ze względu na wysokie wymagania, jakie stawia przed pojazdami, Pętla Północna to dla każdego samochodu sportowego swego rodzaju punkt odniesienia: ten, który zda tu egzamin, da sobie radę na drogach całego świata.

    Także doświadczonemu kierowcy Pętla Północna mówi dużo o jego samochodzie – o jego mocnych stronach i słabościach, o precyzyjnym prowadzeniu, by osiągnąć jak najkrótsze czasy okrążeń, o łatwości kontroli w obszarze granicznym i przede wszystkim o jego jakości w najbardziej nawet wymagających warunkach. Dlatego Pętla Północna należy do stałych gwiazd na firmamencie prac rozwojowych i testowych Audi Sport GmbH.

    Ekspert od Pętli Północnej pracuje dla Audi Sport: Frank Stippler

    Jednym z lepszych znawców „Zielonego Piekła” jest Frank Stippler. Urodzony w Kolonii 45-latek mieszka w górach Eifel i jest związany z historią Audi Sport jak żaden inny kierowca. Do jego największych sukcesów należą zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu w Spa (2012) oraz na torze Nürburgring (2012 i 2019). Stippler już od samego początku uczestniczył w testach samochodu wyścigowego klasy GT3 – Audi R8 LMS, który zadebiutował w 2009 roku. Oprócz umiejętności kierowcy wniósł tu także wiedzę inżyniera. Od tamtego czasu nie można już wyobrazić sobie bez niego ani samochodów wyścigowych budowanych z myślą o klientach zewnętrznych, ani żadnych innych sportowych aut spod znaku Audi. Dotyczy to zarówno modeli RS, jak i modelu czysto wyścigowego R8, który na początku 2019 roku został gruntownie odmłodzony i dostępny jest w wersjach Coupé, Spyder oraz jako R8 V10 RWD z napędem na tylną oś.

    Najnowsze osiągnięcie Stipplera to rekord okrążenia na Pętli Północnej, ustanowiony jesienią 2019 za kierownicą RS Q8. Wskazówka stopera zatrzymała się wtedy po 7:42.253 minuty, co zostało potwierdzone notarialnie. W ten sposób zawodowy kierowca z Kolonii o 12 sekund pobił dotychczasowy rekord dla SUV-a produkcji seryjnej. Rekord nie był celem prac rozwojowych, ale mimo to jest jednoznacznym dowodem dynamiki, jaką oferuje najbardziej usportowiony model Q marki Audi.

    Oliver Hoffmann: „Pętla Północna to decydujący test na wytrzymałość“

    „W naszej pracy Pętla Północna oznacza ostateczny test na wytrzymałość” – objaśnia Oliver Hoffmann, szef Audi Sport GmbH. „Każdy nowy model typu RS pokonuje tu przynajmniej osiem tysięcy kilometrów. Trasa dostarcza nam szczegółowych informacji o wytrzymałości poszczególnych podzespołów w ekstremalnych warunkach i o właściwościach zawieszenia. W przypadku modelu RS Q8, w centrum zainteresowania znajdowało się przede wszystkim wyregulowanie sprężyn, amortyzatorów i elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy ESP oraz określenie charakteru elektromechanicznej, aktywnej stabilizacji przechyłu pojazdu i sportowego mechanizmu różnicowego.“

    Co wyróżnia najszybszego SUV-a spod znaku czterech pierścieni? „RS Q8 łączy w sobie ponadprzeciętne osiągi i niezwykłą stylistykę z wszechstronnością SUV-a oraz spełnia najwyższe wymogi jakościowe Audi” – deklaruje Hoffmann. „Modele typu RS posiadają jedyny w swoim rodzaju, mocny charakter: najwyższa, spontanicznie wydobywana moc – dostępna praktycznie na życzenie: zawsze i wszędzie, ale też pełna spokoju niezawodność podczas dalekich podróży.” To ważne, ponieważ wielu kierowców RS korzysta ze swojego samochodu zarówno podczas wyjazdów służbowych, jak i np. podczas zakupów, pokonując rocznie wiele dziesiątek tysięcy kilometrów. „W każdym RS kryją się zawsze obaj: doktor Jekyll i mister Hyde. Ważne, żeby każdy kilometr – niezależnie od tego, jak jedziemy – był wysublimowanym doznaniem – dzięki zapierającej dech w piersi stylistyce, szlachetnemu ogólnemu wrażeniu i doskonałej jakości” – mówi Oliver Hoffmann, który w zakładach Audi w Neckarsulm kieruje całym Działem Rozwoju.

    12 modeli w ofercie: ofensywa RS trwa

    Ofensywa modeli RS trwa w najlepsze: Audi Sport GmbH, spółka – córka AUDI AG odpowiedzialna za tworzenie sportowych wersji modelowych, ma w programie już 12 modeli typu RS: RS 3 w wersji Sportback i Limousine, RS 4 Avant, RS 5 w wersji Coupé i Sportback, RS 6 Avant, RS 7 Sportback, TT RS w wersji Coupé i Roadster, RS Q3 i RS Q3 Sportback oraz RS Q8. Osiem z tych modeli zaprezentowano zaledwie w 2019 roku. Na najbliższą przyszłość Audi Sport GmbH kryje w zanadrzu jeszcze wiele innych pomysłów.

    W przyszłości modele typu RS będą wzbogacać ofertę w obrębie danej serii stosunkowo szybko od wprowadzania na rynek modeli w wersji bazowej. Oznacza to, że ich właściwości należy bardzo wcześnie zdefiniować, a prace rozwojowe powinny przebiegać równolegle do prac nad daną serią, na której bazują. Oprócz stylistyki, w centrum zainteresowania inżynierów znajduje się układ napędowy i zawieszenie. Na koniec trzeba jeszcze maksymalnie podkreślić sportowe DNA tkwiące w każdym Audi.

    Jednym z zasadniczych celów prac jest dostosowana do aktualnych wymogów wydajność. W przypadku modeli RS 6 Avant, RS 7 Sportback i RS Q8, na liście podzespołów przy których pracują inżynierowie rozwojowi, znajduje się także zaawansowany system mild-hybrid osadzony na 48-woltowej sieci pokładowej, a w przypadku silnika V8 TFSI – system cylindrów odłączanych na życzenie (COD). Rozwiązania te należy rzecz jasna wdrożyć w sposób typowy dla modeli RS. „Precyzyjne zestrojenie” to zaklęcie na długiej ścieżce prac rozwojowych każdego modelu RS. „Wyjątkowy charakter wykuwa się jedynie w pełnej konsekwencji pracy nad detalami. Tylko dzięki ogromnemu doświadczeniu i wyczuciu, udaje się stworzyć kompleksową koncepcję” – podkreśla Oliver Hoffmann.

    30 razy wokół świata: program testowy Audi RS Q8 – ale nie tylko tego modelu RS

    Inżynierowie Audi Sport GmbH odpowiedzialni za testowanie RS Q8, blisko dwa lata spędzili w drodze, pokonując pojazdami rozwojowymi i prototypami ponad 1,2 miliona kilometrów, co odpowiada trzydziestokrotnemu okrążeniu kuli ziemskiej. Jazdy testowe zawiodły ich do Finlandii, Szwecji, Francji, Włoch, Afryki Południowej, Chin i do USA. Prowadzono je na torach wyścigowych, ale też na innych, bardzo zróżnicowanych nawierzchniach.

    Trasy testowe, takie jak pochylony i idealnie okrągły tor do jazd próbnych dla superszybkich samochodów w miejscowości Nardò w południowych Włoszech, służyły do sprawdzenia wytrzymałości wszystkich podzespołów przy stałej, wysokiej prędkości. W Skandynawii natomiast, najlepsze warunki do nadania zawieszeniu i systemom regulacji „ostatecznego szlifu” pod względem reakcji, oferował lód i śnieg. Na śliskim podłożu już niewielkie zmiany w regulacji powodowały wyraźnie wyczuwalny efekt. Upał i wysokości w Afryce Południowej stanowiły szczególne wyzwania przede wszystkim dla klimatyzacji, chłodzenia silnika i rozwijania mocy.

    Inspirowana samochodem wyścigowym: stylistyka modeli RS

    Modele RS to dynamiczna awangarda programu modelowego Audi. Wystarczy spojrzeć na ich wyjątkowo wyrazistą stylistykę zewnętrzną. W znacznej mierze inspirowana jest ona sportem motorowym. Łączy chłodną oszczędność z pełną dynamiki ostrością. Najwyższa wydajność w sporcie motorowym wymaga bardziej ekstremalnych kształtów elementów konstrukcyjnych. Zgodnie z zasadą „forma podąża za funkcją” jest zatem naturalne, że zastosowanie wysokowydajnych technologii zapożyczonych ze sportów motorowych znajduje również odzwierciedlenie w wyglądzie modeli RS.

    W wielu RS-ach punktem odniesienia dla umiejscowienia i proporcji osłony chłodnicy Singleframe jest model R8. Osłona jest jednak w przypadku RS-ów szersza i znajduje się niżej niż w siostrzanych modelach, a zamiast elementów chromowanych dominuje w niej sportowa czerń. W niektórych modelach między osłoną chłodnicy a maską silnika znajdują się poziome szczeliny przywodzące na myśl model-ikonę: Audi Sport quattro z 1984 roku. Masywne wloty powietrza i duże eliptyczne końcówki rur układu wydechowego uosabiają moc silników turbo.
    Karoseria RS-ów ma bardziej ekskluzywny wygląd, co najlepiej widać w Audi RS 6 Avant. Jest ono o 80 mm szersze niż model bazowy, a jego błotniki, podobnie jak tylne drzwi, boki, przód i maska silnika, są zarysowane w sposób charakterystyczny dla modeli RS. Nie zmieniono jedynie przednich drzwi, dachu i pokrywy bagażnika. Nadkola tego Avanta kryją koła o średnicy do 22 cali, a w RS Q8 felgi mają nawet 23 cale.

    Warsztat i mistrzowskie narzędzia: najwyższa jakość już podczas prac rozwojowych

    Maksyma Audi dotycząca bezkompromisowej jakości obowiązuje w przypadku każdego z wielu ekskluzywnych rozwiązań. „Nasi klienci żądają najlepszych produktów na rynku” – kontynuuje Oliver Hoffmann. „By sprostać tym wysokim oczekiwaniom, zatrudniamy najlepszych specjalistów i zespoły konstruktorów.” Ważną rolę w procesie prac rozwojowych odgrywają specjalne warsztaty RS, w których pierwsze modele serii montowane są ręcznie.

    Już na tym etapie, służby zapewnienia jakości Audi mają duży wpływ na późniejszy pojazd produkcji seryjnej. Pracownicy montują kompletną karoserię RS na precyzyjnych, aluminiowych narzędziach pomiarowych – wzornikach. By wyregulować położenia wszystkich powierzchni i ich połączenia z dokładnością do dziesiątej części milimetra, konstruktorzy korzystają z najnowocześniejszych metod pomiarowych, takich jak skanery laserowe, które rejestrują kilka milionów punktów pomiarowych na powierzchni jednej części. Jest to korzystne zarówno dla aerodynamiki, jak i dla atrakcyjności wizualnej każdego RS.

    Cztery lokalizacje: produkcja modeli RS

    Modele RS są produkowane w czterech fabrykach. W zakładach Audi w Ingolstadt z taśmy zjeżdża RS 3 Sportback, RS 3 Limousine, RS 4 Avant, RS 5 Coupé i RS 5 Sportback. W fabryce w Neckarsulm produkuje się RS 6 Avant i RS 7 Sportback. W węgierskich zakładach w Győr powstaje TT RS w wersji Coupé i Roadster, RS Q3 i RS Q3 Sportback. Ze Słowacji, z zakładów w Bratysławie, pochodzi RS Q8. Wszystkie modele typu RS są produkowane na tych samych liniach, co modele siostrzane.

    Etap montażu, podczas którego zawieszenie i napęd łączone są z karoserią, jest skomplikowany przede wszystkim w przypadku modeli z silnikiem V8. Do tego dochodzą podzespoły charakterystyczne dla modeli RS, takie jak układ wydechowy, zderzaki i koła. W Neckarsulm każdego dnia pracy powstaje dwucyfrowa liczba egzemplarzy RS 6 Avant i RS 7 Sportback. Każdy z nich, zanim zostanie oddany do rąk klienta, jest testowany w warunkach drogowych.

    W bezpośrednim sąsiedztwie fabryki w Neckarsulm, gdzie główną siedzibę ma Audi Sport GmbH, znajduje się zakład „Böllinger Höfe”. Tutaj powstają samochody sportowe z rodziny R8. Są one tworzone w znacznym stopniu ręcznie. Wkrótce dołączy do nich model z napędem czysto elektrycznym – Audi e-tron GT.

    audi audi rs
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Może Cię również Zainteresować

    Zemsta niemieckich inżynierów? Setki luksusowych aut w Rosji nagle przestało działać!

    5 grudnia 2025

    Brabus 800 Cabrio: Mercedes zaspał, więc tuner stworzył potwora bez dachu

    4 grudnia 2025

    Audi wraca do przycisków! Rewolucja w 5 modelach, która zmieni wszystko

    27 listopada 2025
    Dodaj komentarz
    Dodaj komentarz Anuluj odpowiedź

    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023
    7.0

    U Fukiera – dobre, polskie jedzenie w europejskich cenach [Recenzja]

    16 listopada 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    Nasze sociale
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    Najnowsze

    Reżyser „Ojca Chrzestnego” bankrutem? Musiał sprzedać swój skarb!

    LuxVibe.pl9 grudnia 2025

    Świat wielkiego kina i luksusowego zegarmistrzostwa rzadko splata się w tak dramatycznych okolicznościach. Francis Ford…

    Zemsta niemieckich inżynierów? Setki luksusowych aut w Rosji nagle przestało działać!

    LuxVibe.pl5 grudnia 2025

    Wyobraź sobie, że wsiadasz do swojego luksusowego SUV-a wartego blisko milion złotych, naciskasz przycisk startu,…

    Brabus 800 Cabrio: Mercedes zaspał, więc tuner stworzył potwora bez dachu

    LuxVibe.pl4 grudnia 2025

    Gdy myślimy o klasie G, przed oczami mamy potężną, kanciastą bryłę, która od dekad dominuje…

    O nas
    O nas

    LuxVibe.pl to lifestylowy magazyn o luksusie, stylu życia i pieniądzach. Prezentujemy najlepsze usługi, produkty i miejsca w Polsce oraz na całym świecie.

    Najnowsze

    Reżyser „Ojca Chrzestnego” bankrutem? Musiał sprzedać swój skarb!

    9 grudnia 2025

    Zemsta niemieckich inżynierów? Setki luksusowych aut w Rosji nagle przestało działać!

    5 grudnia 2025

    Brabus 800 Cabrio: Mercedes zaspał, więc tuner stworzył potwora bez dachu

    4 grudnia 2025
    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023
    7.0

    U Fukiera – dobre, polskie jedzenie w europejskich cenach [Recenzja]

    16 listopada 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Kontakt
    • Media o nas
    • Praca
    • Reklama
    © 2025 LuxVibe.pl

    Wpisz czego szukasz i wciśnij Enter, aby wyszukać. Kliknij Esc, aby anulować.