Close Menu
    Ostatnie

    Tomasz Biernacki – tajemniczy miliarder, który zbudował polskie imperium handlowe Dino

    6 czerwca 2025

    Realme GT 7 Dream Edition: Nowy gracz na rynku flagowców

    28 maja 2025

    Nowe Audi A6 e-hybrid: Połączenie mocy i ekologii

    26 maja 2025
    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    5.0

    Pierwsza klasa Pendolino. Czy warto dopłacić? [Recenzja]

    8 grudnia 2021
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    LuxVibe.plLuxVibe.pl
    Subskrybuj
    • Biżuteria

      Bulgari prezentuje najcieńszy na świecie zegarek

      7 kwietnia 2025

      Leonardo DiCaprio nowym ambasadorem Rolexa! Dlaczego ten duet to idealne połączenie?

      28 lutego 2025

      Luksusowy smartwatch 2025: Tag Heuer Connected vs Hublot Big Bang E – który wybrać?

      15 lutego 2025

      Louis Vuitton Tambour Convergence. Wyjatkowy zegarek z „okienkiem”

      29 stycznia 2025

      Tiffany & Co., Pharrell Williams i latające diamenty

      28 stycznia 2025
    • Dom

      Rząd nie dał rady, ale internauci już tak. Jawne ceny mieszkań dzięki Deweloperuch.pl

      20 marca 2025

      Mercedes oprócz samochodów buduje też… apartamentowce!

      9 lutego 2025

      Robert Lewandowski ma nową willę na Majorce!

      29 stycznia 2025

      Dom Waltera White’a z „Breaking Bad” wystawiony na sprzedaż

      10 stycznia 2025

      Najwyżej położony apartament w UE jest na sprzedaż i znowu na Złotej 44!

      12 grudnia 2024
    • Hitech
      1. Hitech
      2. Gadżety
      3. Zobacz wszystko

      Premiera serii Samsung Galaxy S25 

      23 stycznia 2025

      100 cali prosto z podłogi. Poznajcie ekran XGIMI Ascend

      9 stycznia 2025

      Tajemniczy milioner zamówił smartfon Huawei Mate XT z 18-karatowego złota

      6 stycznia 2025

      Najdroższy komputer Apple. Co otrzymamy w cenie mieszkania?

      2 lipca 2024

      Ten przenośny głośnik jest nie tylko stylowy, ale i oferuje sporą moc

      8 kwietnia 2025

      Casio nie ma smartwatcha, ale ma Casio MTG-B2000YBD G-Shock

      4 kwietnia 2025

      Korg Handytraxx to gramofony dla domowych DJów i audiofila

      27 stycznia 2025

      Ultrahuman, czyli luksusowe smart pierścionki

      23 stycznia 2025

      Realme GT 7 Dream Edition: Nowy gracz na rynku flagowców

      28 maja 2025

      Ten przenośny głośnik jest nie tylko stylowy, ale i oferuje sporą moc

      8 kwietnia 2025

      Casio nie ma smartwatcha, ale ma Casio MTG-B2000YBD G-Shock

      4 kwietnia 2025

      Korg Handytraxx to gramofony dla domowych DJów i audiofila

      27 stycznia 2025
    • Moda

      Prada przejmuje Versace za 1.25 miliarda euro

      10 kwietnia 2025

      Prada i Versace – rewolucja w świecie mody luksusowej? Gigantyczne przejęcie na horyzoncie!

      6 marca 2025

      Supreme prezentuje kolekcję Wiosna/Lato 2025

      19 lutego 2025

      Gwałtowny spadek sprzedaży Gucci. Czy nadchodzi kryzys w branży luksusowej?

      11 lutego 2025

      Bądź jak Matt Damon w filmie Ford vs. Ferrari dzięki okularom Entourage

      9 lutego 2025
    • Moto
      1. Motoryzacja
      2. Sport
      3. Zobacz wszystko

      BMW iX 2026. Flagowy elektryk z ulepszeniami

      30 stycznia 2025

      Porsche Taycan ustanawia rekord Guinnessa

      30 stycznia 2025

      Cadillac wchodzi w elektryczne SUVy modelem 2026 Cadillac Lyriq-V

      23 stycznia 2025

      BMW Alpina B8 GT. Prawdziwa motoryzacja jeszcze żyje

      22 stycznia 2025

      Elektryczny motocykl Trevor DTRe Vince

      31 marca 2025

      Audi kolejny rok wspiera polski golf

      24 czerwca 2024

      McLaren stworzył najmocniejszy rower eletryczny na świecie

      21 maja 2024

      Piłka z finału Mistrzostw Świata 2022 w piłce nożnej trafi na aukcję

      28 kwietnia 2023

      Nowe Audi A6 e-hybrid: Połączenie mocy i ekologii

      26 maja 2025

      BMW notuje niemal 33% wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych!

      11 kwietnia 2025

      Elektryczny motocykl Trevor DTRe Vince

      31 marca 2025

      Mercedes-AMG prezentuje koncept elektrycznego supersamochodu

      11 marca 2025
    • Podróże

      Villas Katarina Skadar Lake – oaza spokoju nad Jeziorem Szkoderskim

      11 kwietnia 2025

      To ulubiony kierunek wakacyjny Polaków. Minister zapowiada hitowe połączenie kolejowe!

      7 kwietnia 2025

      Przetestowaliśmy hotel reprezentacji Polski w piłce nożnej. Luksus i doskonałe warunki

      20 marca 2025

      Ta niezniszczalna walizka przeżyje całe Twoje podróżnicze życie

      19 lutego 2025

      Presidential – Dawny Hotel Marriott z decyzja o wstrzymaniu działalności!

      11 lutego 2025
    • Samoloty & Jachty
      1. Jachty
      2. Samoloty
      3. Zobacz wszystko

      BRABUS Shadow 1200 Cross Top Black Ops Signature Edition. Motorówka z V10 i turbo prędkością

      24 stycznia 2025

      MasterCraft XStar 25 to najpotężniejsza motorówka do holowania

      22 stycznia 2025

      Polska potęga w budowie jachtów. Jesteśmy na pierwszym miejscu w Europie!

      20 stycznia 2025

      86-metrowy superjacht zdemolował nabrzeże w znanym porcie!

      15 października 2024

      Katarscy szejkowie podarowali Donaldowi Trumpowi latający pałac w prezencie!

      15 maja 2025

      Boeing tracił w 2024 roku 37 milionów dolarów dziennie!

      27 stycznia 2025

      Bombardier otwiera salon Aviator Lounge w Monaco Yacht Club

      14 czerwca 2024

      Samolot LOT w nowym malowaniu

      22 listopada 2023

      Katarscy szejkowie podarowali Donaldowi Trumpowi latający pałac w prezencie!

      15 maja 2025

      Jetson One eVTOL to mini samolot z turbo przyśpieszeniem

      31 marca 2025

      Boeing tracił w 2024 roku 37 milionów dolarów dziennie!

      27 stycznia 2025

      BRABUS Shadow 1200 Cross Top Black Ops Signature Edition. Motorówka z V10 i turbo prędkością

      24 stycznia 2025
    • Styl Życia
      1. Drink
      2. Food
      3. Miejsca
      4. Pieniądze
      5. Zobacz wszystko

      Jack Daniel’s 14-letnia Tennessee whiskey – Nowy wymiar smaku

      24 marca 2025

      Wódka z Polski oficjalnym sponsorem Formuły 1!

      6 marca 2025

      London Botnical Spirit. Nowy bezalkoholowy gin od ISH

      24 stycznia 2025

      Jack Daniel’s wprowadza na rynek limitowaną edycję żytniej whisky

      11 stycznia 2025

      Pierwsze na świecie luksusowe czekoladki o smaku… ostryg!

      7 kwietnia 2025

      Arco by Paco Pérez z gwiazdką Michelin jako pierwsza restauracja w Trójmieście!

      20 czerwca 2024

      50 najlepszych restauracji na świecie. Znamy listę!

      7 czerwca 2024

      Najlepsza restauracja w Polsce 2024. Znamy zwycięzcę!

      9 maja 2024
      9.0

      Restauracja Bursztynova w Warszawie. Miejsce w którym królują polskie sery [Recenzja]

      7 marca 2025
      8.8

      Restauracja Ratuszova w Poznaniu – miejsce, które zachwyca smakiem i atmosferą [Recenzja]

      17 stycznia 2025
      8.8

      Ma Maison Michel Moran. Byliśmy w restauracji gwiazdy TVN [Recenzja]

      8 stycznia 2025

      Znane Warszawskie wieżowce do wyburzenia. Co powstanie na ich miejscu?

      5 stycznia 2025

      Zarobki Polaków w 2025 roku: Rekordy i wyhamowanie – co to oznacza dla Twojego portfela?

      21 maja 2025

      Ile zarabia papież? Sekrety finansów głowy kościoła katolickiego

      22 kwietnia 2025

      Giełdy toną po cłach Donalda Trumpa, ale Polska reaguje

      7 kwietnia 2025

      Bank przez pomyłkowy przelew uczynił klienta najbogatszym człowiekiem na świecie!

      7 marca 2025

      Tomasz Biernacki – tajemniczy miliarder, który zbudował polskie imperium handlowe Dino

      6 czerwca 2025

      Zarobki Polaków w 2025 roku: Rekordy i wyhamowanie – co to oznacza dla Twojego portfela?

      21 maja 2025

      Ile zarabia papież? Sekrety finansów głowy kościoła katolickiego

      22 kwietnia 2025

      Giełdy toną po cłach Donalda Trumpa, ale Polska reaguje

      7 kwietnia 2025
    LuxVibe.plLuxVibe.pl
    Home»Styl Życia»Pieniądze»Luksusowy biznes choć prężny, prawdopodobnie skurczy się od 66 do 77 mld USD w 2020 r
    Pieniądze

    Luksusowy biznes choć prężny, prawdopodobnie skurczy się od 66 do 77 mld USD w 2020 r

    LuxVibe.plBy LuxVibe.pl30 marca 202007 minut czytania0 Wyświetleń
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr WhatsApp Reddit Email
    koronawirus
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Pinterest Email

    Spadek przychodów między 22 a 25 procent to wstępne przewidywania agencji konsultigowej Bain dla rynku dóbr luksusowych. Chodzi o niebagatelne kwoty ponieważ łączny przychód dwóch największych graczy globalnych marek luksusowych wygenerowanych w ubiegłym roku to 59,1 miliarda USD dla LVMH i 17,4 miliarda USD dla grupy Kering.

    Prognoza ta oparta jest na jednym z trzech scenariuszy luksusowego ekosystemu spustoszonego przez epidemię koronawirusa przygotowany przez firmę konsultingową Bain & Co., którego kluczowym rynkiem są Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja, Włochy i Chiny – gdzie pierwszy raz pojawił się koronawirus COVID-19.

    „Rentowność zostanie nieproporcjonalnie zwiększona” – powiedział Bain w swoim skrócie. „Jednak pojawia się światełko w tunelu: rynek chiński wydaje się już być na dobrej drodze do ożywienia„.

    „Gdy zarządy luksusowych marek planują kolejne ruchy, nadanie priorytetu działaniom w trzech obszarach pomoże firmom złagodzić najgorsze dzisiejsze turbulencje i przyspieszyć drogę do ostatecznego ożywienia”.

    „Tymi trzema filarami są: „rządzenie poprzez nowe ramy przywództwa”, „działanie mające na celu maksymalizację krótkoterminowej odporności finansowej i operacyjnej marki” oraz „przekształcenie oferty wartości i modelu biznesowego na przyszłość”.

    „Pomimo wpływu krótko i średnioterminowego epidemii, marki luksusowe mogą wyjść z kryzysu silniejsze, bardziej innowacyjne i bardziej celowe.”

    Dynamiczna reakcja

    Pierwsze zagrożenie pojawiło się wraz z rozprzestrzenianiem się wirusa w Chinach, rynku, którego konsumenci w ubiegłym roku odpowiadali za 90 procentowy wzrost rynku dóbr luksusowych.

    Gdy wirus „podróżował:”do Włoch – zaczynając od północnej części kraju, w której wielu chińskich imigrantów uczestniczy w produkcji dóbr luksusowych – mocno uderzył w marki i dostawców, którzy mieli tam siedzibę i starali się działać. Następnie blokada po prostu zatrzymała cały sektor.

    Teraz COVID-19 jest tak globalny, jak luksusowy biznes. Luksusowe marki i detaliści skoncentrowali się na zapewnieniu zdrowia i dobrego samopoczucia swoich pracowników i klientów poprzez zamykanie sklepów i inne wdrożone środki bezpieczeństwa.

    Bulgari przestawiło produkcję fabryki wytwarzającej zapachy we Włoszech do produkcji żelów do dezynfekcji rąk dla włoskich szpitali i instytutów badawczych walczących z rozprzestrzenianiem się koronawirusa COVID-19.

    Duch altruistyczny jest widoczny wszędzie: marki grup LVMH i Kering, w tym Gucci, Givenchy, Bulgari, Saint Laurent i Guerlain, a także ikony amerykańskie, takie jak Ralph Lauren i Estée Lauder Companies, wnoszą potężne wkłady pieniężne w pomoc w walce z koronawirusem: maski, żele do dezynfekcji rąk i niechirurgiczny sprzęt dla personelu medycznego na pierwszej linii.

    Te marki i wiele innych kierowały produkcję, tam gdzie to możliwe, aby pomóc swoim rządom krajowym, szpitalom, organom ds. zdrowia i Światowej Organizacji Zdrowia.

    „Oprócz kryzysu zdrowia publicznego pandemia stanowi poważne zagrożenie dla sektora” – stwierdził Bain.

    „Produkt krajowy brutto, zatrudnienie – a tym samym siła nabywcza – i rynki finansowe są w bardzo trudnej sytuacji, co powoduje spadek zaufania konsumentów i chęci do wydawania pieniędzy„.

    „Ponadto zakupy dóbr i usług luksusowych przez turystów będą nadal zakłócane przez ograniczenia w podróżach i utrzymujący się lęk przed możliwym zarażeniem w samolotach i na statkach wycieczkowych„.

    „Ponieważ pandemia wciąż się rozwija, trudno jest dokładnie przewidzieć jej pełny wpływ na całą gospodarkę, a szczególnie na przemysł luksusowy; jego ewolucja i czas trwania będą zależeć od reakcji poszczególnych rządów i populacji danego kraju. Możemy jednak przynajmniej zacząć oceniać bezpośredni wpływ kryzysu na gospodarkę, który będzie znaczący”.

    Waluty spadają
    Bain prognozuje spadek rynku o 25 do 30 procent w pierwszym kwartale 2020 r. W oparciu o informacje dostępne 25 marca, w tym dane dotyczące rozprzestrzeniania się COVID-19, liczby makroekonomiczne, handel wiodącymi markami luksusowymi oraz wywiady eksperckie przeprowadzone przez agencję. Biorąc pod uwagę szybką ewolucję sytuacji i prawdopodobne tempo przyszłych wydarzeń, istnieje duża niepewność co do prognozy Baina i powiązanego modelowania na ten rok.

    „Nie ma wątpliwości, że luksus jest wysoce narażony na COVID-19” – napisali autorzy raportu w skrócie.

    „Chińscy konsumenci stanowią 35 procent światowego rynku dóbr luksusowych. Nie mówiąc już o ograniczeniach w podróżach, które dławią turystykę i handel detaliczny podróżami, ani o pogarszających się perspektywach gospodarczych i ich prawdopodobnym wpływie na siłę nabywczą.”

    „Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki i jeszcze więcej, najbliższe tygodnie będą kluczowe dla sektora”.

    Wirusowe pełzanie

    Specjaliści od luksusowych marek, z którymi rozmawiał Bain, powiedzieli, że po wyjątkowo pozytywnym początku w styczniu wyniki światowego rynku na początku 2020 r. ściśle odzwierciedlały rozprzestrzenianie się COVID-19.

    Prawie wszystkie luksusowe marki działające w Chinach musiały tymczasowo zamknąć sklepy lub ograniczyć godziny pracy, co doprowadziło do gwałtownego dwucyfrowego spadku sprzedaży w ujęciu rok do roku. Jednak, jak powszechnie informowano, gdzie indziej i czego dowodem jest Bain, konsumenci wracają szybciej niż oczekiwano do luksusowych sklepów, które ponownie otworzyły się w Chinach.

    Jednak koronawirus miał podwójny wpływ na konsumpcję luksusu w innych krajach azjatyckich, takich jak Japonia i Korea Południowa, zniechęcając chińskich turystów do zakupów i szkodząc zaufaniu lokalnych konsumentów, stwierdził Bain.

    W Europie rynek luksusowych produktów był stabilny przez pierwsze dwa i pół miesiąca w roku, choć znacznie się różnił w zależności od kraju.

    Włochy ucierpiały najbardziej, ponieważ kwarantanna spowodowała dwucyfrowy spadek sprzedaży w całym kraju. Agencja Bain podała, że sprzedaż ogólnie wzrosła we Francji, Hiszpanii, Niemczech i Wielkiej Brytanii ze względu na turystykę z Rosji i Bliskiego Wschodu oraz stabilny lokalny popyt na wczesnych etapach epidemii.

    Nic dziwnego, że zaufanie konsumentów zaczęło już spadać na tych rynkach, jeszcze zanim rządy krajowe podjęły działania w celu ograniczenia rozprzestrzeniania się wirusa w całej Europie. Teraz oczywiście nastroje są głęboko negatywne w związku z zamykaniem sklepów w wielu krajach. Podczas gdy spadek wydatków na turystykę głównie w Chinach nie wpłynął na sprzedaż luksusową w połowie marca, pozytywny trend stał się negatywny, ponieważ większość marketerów zamknęła sklepy w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

    Jak zauważył Bain, spadek ruchu lotniczego z Azji tylko częściowo został zrównoważony przez dalszą turystykę w Europie i obu Amerykach. Nie mniej e-commerce wzrósł

    „Rosła sprzedaż dóbr luksusowych po cenach niższych, częściowo dlatego, że sprzedaż w pełnych cenach nadal dominuje w dotkniętych kryzysem gospodarkach azjatyckich” – powiedział Bain.

    „Sprzedaż online odnotowała dwucyfrowy wzrost w Europie i obu Amerykach, a jedynie niewielkie spowolnienie w Azji”.

    Trzy scenariusze
    Bain widzi trzy scenariusze pojawiające się w tym roku.

    Konsumpcja dóbr luksusowych utrzymywała się w poprzednich kryzysach. Wybuch SARS w latach 2002–2003 – ponownie w Chinach – nie był szkodliwy dla większości wyników końcowych, ponieważ luksusowy biznes nie był wtedy tak zależny od chińskich konsumentów jak w tym momencie, zresztą wtedy chiny były na zupełnie innym etapie rozwoju gospodarczego.

    Nawet po wielkiej recesji z lat 2008–2009 spowodowanej krachem na amerykańskim rynku mieszkaniowym i globalnym kryzysem finansowym coraz bardziej zamożni chińscy konsumenci nadal wydawali pieniądze, gdy popyt na zachodzie osłabł.

    Ale tym razem istnieją kluczowe różnice.

    Czynnik strachu przed COVID-19 jest również większy niż poprzednie kryzysy, uderzając w rynki finansowe, które rosły i spadały. Wirus mocno uderzył w globalną gospodarkę z utratą miejsc pracy – 3,3 miliona mieszkańców USA zgłosiło bezrobocie w ciągu ostatnich kilku dni – a PKB spada na całym świecie.

    Co więcej, przerwa w luksusowych zakupach przez podróżnych potrwa dłużej, ponieważ kraje utrzymują ograniczenia w podróżach, aby powstrzymać kolejne fale epidemii wirusa. Należy dodać do tego zdenerwowanie konsumenta związane z lataniem i podróżowaniem.

    W oparciu o te czynniki i dostępne informacje, Bain modelował te scenariusze dla biznesu luksusowego w tym roku na całym świecie.

    W pierwszym przypadku rosnące ożywienie popytu w drugiej połowie roku ogranicza ogólny spadek rynku do 15 procent do 18 procent w 2020 roku.

    W drugim scenariuszu rynek spadłby o 22 do 25 procent, pozostając na terytorium ujemnym przez czwarty kwartał tego roku.

    W końcowym scenariuszu rynek luksusów spadłby gwałtowniej od 30 do 35 procent z powodu dłuższego okresu spadku sprzedaży.

    „We wszystkich trzech scenariuszach zysk spadłby gwałtowniej niż sprzedaż” – powiedział Bain.

    koronawirus lukus
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email

    Może Cię również Zainteresować

    Tomasz Biernacki – tajemniczy miliarder, który zbudował polskie imperium handlowe Dino

    6 czerwca 2025

    Zarobki Polaków w 2025 roku: Rekordy i wyhamowanie – co to oznacza dla Twojego portfela?

    21 maja 2025

    Ile zarabia papież? Sekrety finansów głowy kościoła katolickiego

    22 kwietnia 2025
    Dodaj komentarz
    Dodaj komentarz Anuluj odpowiedź

    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    5.0

    Pierwsza klasa Pendolino. Czy warto dopłacić? [Recenzja]

    8 grudnia 2021
    Nasze sociale
    • Facebook
    • Twitter
    • Instagram
    Najnowsze

    Tomasz Biernacki – tajemniczy miliarder, który zbudował polskie imperium handlowe Dino

    LuxVibe.pl6 czerwca 2025

    W świecie, gdzie miliarderzy często brylują na salonach i mediach społecznościowych, Tomasz Biernacki stanowi wyjątek.…

    Realme GT 7 Dream Edition: Nowy gracz na rynku flagowców

    LuxVibe.pl28 maja 2025

    Realme GT 7 Dream Edition to najnowszy smartfon chińskiego producenta, który aspiruje do miana „flagship…

    Nowe Audi A6 e-hybrid: Połączenie mocy i ekologii

    LuxVibe.pl26 maja 2025

    Audi wprowadza na polski rynek nowe wersje hybrydowe plug-in modelu A6, oferując połączenie dynamicznych osiągów,…

    O nas
    O nas

    LuxVibe.pl to lifestylowy magazyn o luksusie, stylu życia i pieniądzach. Prezentujemy najlepsze usługi, produkty i miejsca w Polsce oraz na całym świecie.

    Najnowsze

    Tomasz Biernacki – tajemniczy miliarder, który zbudował polskie imperium handlowe Dino

    6 czerwca 2025

    Realme GT 7 Dream Edition: Nowy gracz na rynku flagowców

    28 maja 2025

    Nowe Audi A6 e-hybrid: Połączenie mocy i ekologii

    26 maja 2025
    Popularne

    Kim jest Zeus z TikToka?

    16 maja 2023

    Pączki Magdy Gessler z cukierni Słodki Słony w Warszawie na tłusty czwartek [Recenzja]

    7 lutego 2024
    5.0

    Pierwsza klasa Pendolino. Czy warto dopłacić? [Recenzja]

    8 grudnia 2021
    Facebook X (Twitter) Instagram
    • Kontakt
    • Media o nas
    • Praca
    • Reklama
    © 2025 LuxVibe.pl

    Wpisz czego szukasz i wciśnij Enter, aby wyszukać. Kliknij Esc, aby anulować.