Amerykański dom jubilerski Tiffany & Co. zorganizował w Dubaju jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń w świecie luksusowej biżuterii. Ekskluzywna wystawa archiwaliów, która odbyła się w listopadzie w kompleksie Marsa Al Arab, po raz pierwszy w tak dużej skali pokazała na Bliskim Wschodzie skarby z dwustuletniego archiwum marki. To wydarzenie tylko na zaproszenia pozwoliło wybranym gościom zobaczyć dzieła, które na co dzień spoczywają w nowojorskich magazynach firmy.

Historia w kamieniach szlachetnych
Wystawa zgromadzila najbardziej ikoniczne kreacje z archiwum Tiffany, w tym legendarny naszyjnik i bransoletkę z diamentem Apollo Fancy Intense Yellow oraz słynne dzieła Jeana Schlumbergera – Bird on a Rock i Bird on a Pearl. Szczególną uwagę zwróciła kolekcja naturalnych pereł morskich, która nawiązuje do historii poławiania pereł w Zatoce Perskiej. To symboliczne połączenie tradycji jubilerskich dwóch kontynentów pokazuje, jak głęboko Tiffany rozumie kulturę regionu, w którym prezentuje swoje dzieła. Każdy eksponat opowiada historię rzemiosła, które łączy nowojorską elegancję z ponadczasowym pięknem kamieni szlachetnych.

Zegarmistrzostwo nowej ery
Od 2023 roku Tiffany & Co. powraca do zegarmistrzostwa, traktując zegarki nie jako osobną kategorię produktów, ale jako naturalne przedłużenie swojego jubilerskiego dziedzictwa. Na wystawie zaprezentowano przełomowy zegarek Bird on a Rock, w którym diamentowy ptak spoczywa nad obrotowym pierścieniem z kamieni szlachetnych. Jeszcze bardziej imponujący jest model Bird on a Flying Tourbillon z 2024 roku – pierwszy zegarek marki z latającym turbillonem, łączący genewską precyzję mechaniczną z artystyczną oprawą z kamieni i rzeźbionego złota.


Połączenie tradycji i nowoczesności
Nowa kolekcja Bird on a Rock Legacy pokazuje, jak Tiffany łączy swoją historię z współczesnymi ambicjami zegarmistrzoskimi. Tarcze z grawerowanej masy perłowej zdobią tanzanity i morgenty – kamienie, które firma pomogła spopularyzować na światowych rynkach. To nie tylko retrospektywa, ale wyraźna deklaracja tożsamości marki. Tiffany buduje swoją obecność na Bliskim Wschodzie poprzez starannie dobrane doświadczenia brandowe, które łączą nowojorską kulturę jubilerską, szwajcarską precyzję i bliskowschodnią wrażliwość na piękno rzemiosła.

