Sprzedaż Gucci spadła w czwartym kwartale o 24 procent, podkreślając gwałtowny spadek, który skłonił markę do poszukiwania nowego kierunku, zarówno kreatywnego jak i strategii sprzedażowej.
Odejście dyrektora kreatywnego Sabato De Sarno o którym pisaliśmy w zeszłym tygodniu, a właściciel wielu luksusowych marek grupa Kering jest pod presją, aby wskazać następcę De Sarno, który nada rozpędu marce.
Sprzedaż grupy Kering spadła o 12 procent, a spadek w Gucci został częściowo zniwelowany przez przyspieszenie w Bottega Veneta. Luksusowa marka bez logo, znana np. z torebek intrecciato, wzrosła o 10 procent. Sprzedaż w Saint Laurent i Balenciaga również nadal spadała, ale mniej drastycznie niż w poprzednim kwartale.
Kering został mocno dotknięty globalnym spowolnieniem popytu na produkty luksusowe, które nastąpiło w tym samym czasie, co jego wysiłki na rzecz zmiany strategii i estetyki flagowej marki Gucci z bardziej ekskluzywnym, ponadczasowym naciskiem.
Wartość akcji grupy Kering spadła o 40 procent w ciągu ostatniego roku.