Sabato de Sarno opuszcza Gucci dwa lata po tym, jak został mianowany dyrektorem kreatywnym włoskiej marki.
De Sarno dołączył do Gucci w 2023 r. z misją podkreślenia bardziej uniwersalnych, kultowych cech marki. Okres rozkwitu sprzedaży pod maksymalistyczną, nostalgiczną estetyką poprzednika Alessandro Michele’a załamał się podczas pandemii, co doprowadziło do kilku lat stagnacji w sprzedaży.
De Sarno zadebiutował bardziej powściągliwą, krawiecką estetyką, łączącą starannie dopasowane elementy z odsłaniającym ciało, młodzieńczym stylem.
Choć nowy kierunek marki jest skuteczny, brakowało w nim elementów konwersacyjnych, które mogłyby pomóc ożywić zainteresowanie modą i zwiększyć ruch w butikach.
Próby zbudowania zainteresowania wizją De Sarno zostały zahamowane przez ogólne spowolnienie popytu na dobra luksusowe, przy czym bardziej dostępne, nastawione na modę marki luksusowe, takie jak Gucci, ucierpiały z tego powodu mocniej niż większość.
Gucci poinformowało o spadku sprzedaży w 2024 r. aż o 21 procent w ciągu dziewięciu miesięcy.
Jeden komentarz
Pingback: Gwałtowny spadek sprzedaży Gucci. Czy nadchodzi kryzys w branży luksusowej?