BMW Motorrad zaprezentowało koncepcyjny model BMW R20 podczas prestiżowego wydarzenia Concorso d’Eleganza Villa d’Este nad jeziorem Como.
Ten wyjątkowy motocykl stanowi nowoczesną interpretację klasycznego roadstera, łącząc w sobie tradycję z innowacyjnością.
Spis treści
Design i konstrukcja
Centralnym elementem BMW R20 jest chłodzony powietrzem i olejem silnik Big Boxer o pojemności 2000 cm³. Motocykl wyróżnia się aluminiowym zbiornikiem paliwa w intensywnym kolorze „hotter than pink” z lat 70. XX wieku, co nadaje mu unikalny charakter.
Tył pojazdu został zredukowany do niezbędnego minimum, podkreślając dynamiczną sylwetkę roadstera. Nowoczesny reflektor LED z aluminiowym pierścieniem i zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej dopełnia całości, nadając motocyklowi futurystyczny wygląd.
Technologia i osiągi
BMW R20 wyposażono w całkowicie przeprojektowane podwozie z czarną ramą główną typu double loop wykonaną z rur ze stali chromowo-molibdenowej. Zawieszenie opiera się na w pełni regulowanych komponentach Öhlins Blackline, zapewniając doskonałe właściwości jezdne.
Układ hamulcowy z promieniowo zamontowanymi zaciskami ISR gwarantuje skuteczne hamowanie, a układ wydechowy 2-2 dostarcza charakterystycznego dźwięku silnika Big Boxer.
Kultura Big Boxer
BMW R20 przenosi kulturę Big Boxer na nowy poziom, łącząc klasyczne elementy z nowoczesnym designem i technologią. Jak podkreśla Alexander Buckan, szef działu projektowania BMW Motorrad: „Koncepcyjny R20 to odważna interpretacja DNA BMW Motorrad”.
Choć BMW R20 jest na razie modelem koncepcyjnym, jego prezentacja na Concorso d’Eleganza Villa d’Este wzbudziła duże zainteresowanie wśród miłośników motocykli i ekspertów branżowych.
Motocykl ten stanowi dowód na to, że BMW Motorrad nieustannie dąży do łączenia tradycji z nowoczesnością, tworząc pojazdy o unikalnym charakterze i najwyższej jakości wykonania.